Åter i huvudstaden

Osorterat / Permalink / 0
Nu har jag nog landat helt efter en vecka i fina Linköping. Nu var det ju inte Linköping hela tiden, men lättast att sammanfatta det så. :)

Ska ut och fota lite idag och i morgon för det börjar blomma otroligt mycket nu. I Linköping var det iprincip sommar i luften hela veckan. Så skönt! Stockholm ligger någon vecka efter så jag hinner fota utvecklingen av alla blommor. ;)

Lite jobbigt var det att försöka ta sig hem i måndags, det visste jag redan innan för så fort en dag heter "Annandag..." så är det alltid proppfullt på alla tåg. Stoppar i mitt Priokort i automaten och sen väljer jag hur jag vill åka, först sista minuten - stod "finns ej" på alla tåg, det hade jag också räknat med så jag bytte till att köpa en vanlig biljett, då står det "slutsåld" på ALLA tåg förutom det sista för dagen som gick 22.00 och där stod jag 14.40 och ville åka så fort som möjligt.
Tur så hade de resebutiken öppen fortfarande så jag gick in och skämtade lite med mannen i kassan och använde lite tågtermer (som alltid ;) ) så han lyckades fixa en biljett till mig trots att alla tåg egentligen var fulla.
Det är ju tur att de egentligen kan klämma in hur många som helst i den obokade vagnen på X40.
Tåget hade stått inne ett bra tag på perrongen så när jag gick dit tänkte jag att vagn 2 redan var smockfull, men så gick jag upp för att ta "min" plats, inte en kotte på hela övervåningen, men det blev knööökfullt efter Norrköping.

Nu har jag nog babblat klart.
När jag var ute och sprang igårkväll såg jag ett utomhusgym, tänkte gå ner dit nu och hoppas på att det inte är en kotte där. Har sprungit förbi där i någon månads tid nu sen de satte upp dem men har ju aldrig fattat vad det är men igår såg jag några som tränade där så då förstod jag. :)
Till top