Magnoliashopping

Renovering, Today, Vårt hus / Permalink / 0
Idag var första lediga dagen av tre. Välbehövligt!!

Började dagen i stan och hämtade ett bord jag fyndat för 250 kr på Myrorna. Ett mörkt matbord som får duga tills jag hittar matbordet med stort M. Jag såg samma bord på Myrorna för två veckor sen, då kostade det 700 kr. Fynd! :) 
 
Vidare till Blomsterlandet för att spana in en magnolia och de hade en bunt hemma, speciellt nu när de har kampanjpris på dem - 149 kr. Som jag anade var de jättesmå och det enda stora exemplaret de hade hemma var en rosenmagnolia och vi vill ha en praktmagnolia.
Tur så kom jag och tänka på fantastiska Trädgårdsföreningen som har en plantskola så jag ringde dit och visst - de hade många magnolior hemma i olika storlekar så vi åkte dit och spanade in alla. Åh herregud - jag hade hamnat i himmelriket!
Jag har varit inne i blombutiken många gånger men aldrig har jag fattat hur stort det egentligen är! För varje nytt rum jag fick gå igenom efter en i personalen för att komma till magnoliorna så lät det bara mer och mer "Åååååh!".
Så vi paxade den största praktmagnolian de hade hemma så den hämtar vi i morgon. :D
 
Vi har varit i huset idag och fixat lite. Sambon har fortsatt att slipa väggarna i vårt sovrum och vardagsrum så snart är de redo för tapeter.
 
 

Jag samlade ihop häcken som vi rivit bort på framsidan så det blir enkelt att forsla bort allt skit på söndag när vi har hyrt en lastbil för på söndag går flyttlasset från lägenheten till huset! :D
 
 
Till top