My new addiciton - LUSH

/ Permalink / 3
Jag har aldrig handlat på LUSH tidigare. Butiken på Stockholm Central har man passerat många gånger och någon gång klivit in i men snabbt vänt och gått ut genom dörrarna på grund av den starka doften...
Men nu har intresset väckts och hela tre gånger på två veckor har jag stått i butiken inne i galleria Gränden.
 
Idag var jag där med min vän Ebba och vi stod där i säkert en timme och bara testade och luktade på massa produkter.
Vi båda jobbar på samma jobb och är två torrisar om händerna efter alla handtvättningar varje jobbpass. Vi måste tvätta händerna minst en gång i timmen, i minst tjugo sekunder, upp till armbågarna med bakteriedödande tvål. Det ger rejält torra händer så jag fokuserade på att hitta en handkräm att testa och testade ALLA! Hahaha! Kommer nog inte behöva smörja in mig på någon dag nu! ^^
Fick även testa tvålen "Putty for your hands" som tåls att tänka på!
Handy Gurugu blir det nog ett köp av samt Lemony Flutter.

Sen tog fick jag även en test på "RnB" som man smörjer in i hårtopparna efter tvätt så det ska bli intressant att testa, istället för hårolja som innehåller massa skumt.

Dream Cream försöker de verkligen sälja så den fick jag några prover av! ^^ Däremot är jag så fast i The Body Shops Body Butter så det blir nog svårt att byta.
Eau Roma Water och Celestial fick jag också tester på och det blir nog köp av dem som jag använder efter "Angels on bare skin" som är en ansiktsrengöring med lite scrub i som jag köpt i stort format.
 
 
Vill dit igen och shoppa allt! ^^
#1 - - Frida Skoglund på chic:

Hej Camilla! Du frågade i min blogg om jag kunde tipsa om LUSHprodukter, och självklart kan jag göra det. Jag svarade på kommentaren du skickade förut men jag svarar här också. Jag har skrivit recensioner om många av dessai min blogg så läs gärna dem om du vill veta mer om någon produkt :)

Ocean salt - ansiktsskrubb som är magisk, innehåller lime, avocado, havssalt och annat gott. Utan tvekan den bästa skrubben jag testat, hyn blir babymjuk och får jättefin lyster.

Mask of Magnaminty - Djuprengörande och uppiggande ansiktsmask som innehåller massor av menthol. Innehåller skrubbkorn också så man får en peeling på köpet.

I love Juicy - Djuprengörande schampoo som doftar fruktsallad :)

Dirty - en tvål(finns som dushtvål, fast tvål, parfym osv) som doftar mint. Väldigt unisex och fräsch.

Lemony Flutter - nagelbandskräm/handkräm som du kan använda där du är väldigt torr. Typ armbågar, knän, hälar, händer osv. Doftar citrus och är jättehärlig!

Breath of fresh air - ansiktsvatten som jag använder som rengöring på morgonen. Mild och väldigt snäll mot huden när man är torr och känslig.

Jösses vilken lång kommentar detta blev, haha. Hoppas du fick lite shoppingtips! :D Ha en fin kväll.

#2 - - Emma:

Kul att du också är fast :-D Älskar som sagt Lush och blir SÅ ledsen över att de stängt igen här. Får pallra mig till Linköping och shoppa loss istället. Kramar!!

Svar: Vi kan gå och shoppa tillsammans! :D
Camilla

#3 - - Emma:

Ja det måste vi! :-D Ska bara göra slut på de nuvarande Lush-produkterna först. Men det dröjjer nog inte allt för länge ;D

Svar: Vilken tur! ;D
Camilla

Till top