Julafton kom tidigt i år!

SHOPPING, Today / Permalink / 0
Dagen började på IKEA med supertråkig frukost för de hade ingen sylt till pannkakorna och sambon stannade hemma med sin onda fot.
Jag kom hem med lite saker ändå, man kan ju typ inte komma ut från IKEA utan något!
 
Gick förbi Cervera på vägen mot bilen och kikade på Le Creuset grytorna och insåg att de hade dem till ett väldigt bra pris. Så det blev ett köp!
Valde en svart rund gryta. Svart för att det matchar vårt kök och den runda formen för att den tilltalar mig mer. 5,3 liter grytan blev det så det får plats med en del. ;)
 
Men jag måste byta ut den här i morgon för den är ju inte helsvart, det är beiga stänk på den här och där... Suuuck! Så går det när man inte går igenom sakerna man köper (vilket jag alltid brukar göra) men nu lät jag butikspersonalen välja ut en gryta...
 
Annars då... Jag är förkyld och vi har fått en helt ny fläkt till köket, nu ska den bara installeras på något sätt - den andra är fastkaklad...
 
 
 
Till top