Söndagslugnet

Today / Permalink / 0
Skönt med ledig söndag! Inga direkta måsten heller. Insåg i morse när jag vaknade att vi inte dragit tillbaka någon klocka så på så sätt fick man sig en extra timme på morgonen också. :)
Vi har storstädat bland kaoset i sovrummet, matsalen och köket. Välbehövligt! Tredje tvätten kör jag i maskinen nu också vilket även det är grymt skönt att kunna göra utan att behöva stressa som tidigare när man behövde boka tvättstugan när vi bodde i lägenhet.
Bäddat rent i sängen och dammsugit nästan överallt, tänk så skönt det känns i själen att ha det rent hemma!
När vi var klara så var det lagom till lunch och jag gjorde Thai panaeng currykyckling så det räckte till lunch och några matlådor. :)

Min plan är att nu när vi har en stor frys att alltid ha några matlådor i frysen så man aldrig ska behöva köpa lunch under arbetsdagen. Nu har jag nio matlådor i frysen och två i kylen och matlådorna tog slut så när vi var på K-rauta nyss så passade jag på att köpa några likadana av den modellen vi har, fast rosa! ^^
 
Till top