Annandagens mellandagsrea

SHOPPING, Today / Permalink / 3
Idag öppnade Ikano för allmänheten igen efter julen (Ikano är Linköpings shoppinggalleria med H&M, Lindex, Kappahl, Bikbok, DinSko, Åhléns med mera och IKEA väggivägg). Jag anade att halva Östergötland skulle vara där och det stämde för det fanns ju inte en enda parkeringsplats på Åhlénssidan. Det var fullt ända bort mot motorvägen och det händer typ bara på mellandagarna! ;)
Jag ställde mig som jag brukar när det är ganska mycket bilar rent allmänt längst med hela huset på baksidan där de har varuleveranserna och jag var inte ensam om att göra det för när jag var klar och skulle köra hem så var det nästan fullt hela vägen.
 
Var inne på Kappahl och hittade egentligen ett par byxor till mini men jag har redan ett par likadana hemma och mindes inte alls vilken storlek jag har på dem så det blev inget köp.
På Guldfynd har jag äntligen hittat ett halsband jag velat ha ett längre tag. Snåla jag ska bara fundera i två veckor innan jag köper den. ;)
På H&M var det så smockat! Försökte hitta nått från mamma- och barnavdelningen men det var ju halvt omöjligt med folk som gick med kundvagnar(!) och tog upp hela gångarna... Suck! IKEA och Willys är anpassade för kundvagnar, inte H&M eller någon annan butik i gallerian.
På H&M lämnade jag tillbaka en mobilväska/plånbok som inte passade till min Iphone 4, den var helt enkelt för kort på längden fast att alla mobiler skulle passa i den.
Hittade istället två nagellack som jag kollade in för några dagar sen som nu turligt nog var på halva priset så 10 kr styck och 109 kr plus blev det på H&M. ;) Hade tänkt att köpa en Real Techniques borste men de var sluuut.
 

Gick igenom några fler butiker innan jag hamnade på Åhléns som har så mycket fint men jag köper inte mycket där. Inredningssidan är underbar med riktigt fina guldkorn ibland men jag är lite besviken både på H&M och Åhléns inne på Ikano för båda butikerna som finns i stan är trevligare så får kanske ta bussen ner i morgon för jag vägrar ta bilen in till stan dagar som denna. Läste att det var kaos i det största parkeringshuset här om dagen att folk fick sitta i någon timme på vägen ut för att trafikljusen utanför hade problem. Super!
#1 - - Jenny :

Ja gjorde så innan charlie föddes i hans byrå. Översta lådan bara stl 50 nästa 56 och understa 62. Sen rensades och flyttades allt upp hela tiden. Men nu är de stökigt igen så måste rensa snart igen och fixa iordning. Okej ja de är sant man måste verkligen gilla de man köper annars ligger de bara och skräpar. Ja köpte 2 plagg för 100 kr blev 2 body som va blåa. Plus en mössa till c på lager. Roligt att ha de så nära och så avis på att bo så högt upp i landet och ändå ha rätt nära till de större roliga städerna ☺

Svar: Vi har ju en 4 meter bred Elfa-garderob till oss i vårt sovrum där det mesta hänger, sen har vi en walk in closet som roligt nog är tredelad så nu har jag, mannen och mini en varsin del! :) Har hängt allt i storleksordning så det blir enkelt att se på så sätt. :) Förhoppningsvis enkelt att hålla ordning på också. ;) Köpte du den bodyn med ett litet hjärta på? Har tittat på den men inte fastnat för någon annan... Vem av oss bor högt upp i landet? ;)
Camilla

#2 - - Victoria:

Jag har verkligen inte haft lust på någon mellandagsrea i år så vi var bara in till stan för att köpa tapeter :)
Det högra lacket var verkligen snyggt.

Svar: Det var starkt gjort! ;) De är jättefina ihop! Har det ljusrosa på alla naglar och så glittret på ena ringfingernageln och några av nageltopparna, lite som fransk manikyr. :)
Camilla

#3 - - Victoria:

Kan tänka mig det. Målar själv nästan aldrig naglarna men borde göra det, det blir ju så fint :P
Haha, jag försöker sälja/skänka bort lite här hemma både kläder & saker. Man samlar på sig så mk skit egentligen.

Svar: Måla meeera! ;) Jag har fått jättelånga naglar nu när jag inte stått och diskat på jobbet eftersom jag kört morgonpasset (man diskar ju allt löst i hela restaurangen på nätterna) men nu så har båda mina tumnaglar gått av senaste dagarna så det ser mest skumt ut att alla naglar utom de är långa. :pJag sitter och rensar i gamla pärmar nu! Usch ja vad man sparar saker. Blä!
Brukar du läsa böcker? Har rensat ut lite böcker, framförallt en del kattböcker som inte får plats i hyllan längre som du kan få för en jättebillig peng om du är intresserad. :)
Vill du ses på fika någon dag nästa vecka kanske?
Camilla

Till top