Snö, hästabstinens och rastlöshet

Mjau, Today / Permalink / 0
I fredags kväll kom snön till oss, helt underbart! Det är så vackert ute just nu när det är ganska kallt och alla träd är vita! Det är sånna här dagar man ska dra på sig det varmaste man har, dra med sig sina bästa stallkompisar, klä in hästarna i ullfiltar som man sen drar över sina lår när man sitter i sadeln och bara ut i skogen och långa härliga galopper i snön!
Jag har lite hästabstinens för tillfället, förmodligen för att jag är lite rastlös här hemma.
Har åter igen kommit in i funderingarna om att en dag köpa en kallblodstravare. Vi får se hur det blir i framtiden! Nu är det inte aktuellt för fem öre. ;) Men jag saknar hästarna en hel del. Jag tycker det är mysigt att gå runt och pussla i stallet, göra höpåsar, mocka osv. Kanske inte riiiktigt i de här temperaturerna men ni förstår nog. :)
 
 
 
Nu har jag rensat väldigt mycket här hemma. Så himla skönt!
Igår la jag ut massa smink och annat skönhetsrelaterat på FB och det mesta försvann direkt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - det är så skönt att rensa bland alla saker! Det som inte används, varför ska man ha kvar det? Det bara tynger ner en. Jag avskyr egentligen tanken "jag behåller den för jag kanske behöver den om ett år eller tio", men sen kommer det förmodligen ändå inte till användning.
Det största som stör mig är oordningen i garaget. Jag vill ha stenkoll på vad det är i varenda kartong. Jag vill få upp en bra list på väggen där man kan hänga alla verktyg för just nu ligger de flera olika kartonger och jag har i alla fall svårt att hitta något när jag letar efter det.
Det är ändå så pass tomt i garaget nu när vi har lyckats sälja en del från vårt gamla badrum att cabben står där i värmen. Min lilla Bimmer står på uppfarten och är heeelt istäckt stackarn. Cabben ska få stå hela vintern och bli den finbilen den är tänkt som från början. Jag behöver inte en bil nu för att ta mig till jobbet så mannen får köra min istället. :)
Mannen och jag har bestämt att inte starta min i onödan nu när det är -10 grader som det varit senaste dagarna så den har stått i flera dagar. I morgon är det förmodligen plusgrader igen (buhu!) och då mår nog motorn lite bättre.
 

Katterna fick en aktivitetsbräda från Trixie i julklapp, Stare fattade direkt hur man gör, de andra håller på och lära sig. / Kungen i soffan alldeles nyss.
 
 
Till top