6 månader och 900 mil

Bimmers / Permalink / 0
Idag är det ett halvår sen jag klarade körkortet. Det känns som det var en evighet sen dess!
Att ta körkort är ett av de bästa investeringarna jag gjort i mitt liv. Totalt gick det på ungefär 11.000 kr.
Jag tog fyra lektioner på körskolan och körde resten hemma. Klarade teorin galant och uppkörningen utan några anmärkningar.
Jag har kört ungefär 900 mil på detta halvår. Så man kan nog säga att jag börjar bli en van bilförare.
Jag kan nästan tycka att det är lite skrämmande att läsa folk som skriver att de inte kört bil alls sen deras uppkörning för två år sen. Visst sitter det i ryggmärgen, men man måste hålla minnet och alla sinnen fräscha och då måste man köra ibland!
 
 
Ska jag vara helt ärlig så märks det att jag inte cyklar mina två mil till och från jobbet längre, men det ska jag ta tag i nu! ^^
Till top