Löv i all oändlighet

Today / Permalink / 0
Idag gick jag ut och krattade på framsidan. Saken är att det knappt såg ut att finnas några löv men efter att ha varit under den förjävliga häggmispeln vid uppfarten (som vi vill bli av med men grannarna vill ha kvar...) och under häcken på framsidan så blev det fyra sopsäckar löv!
Passade på att rensa bort pelargonerna i blomlådorna för nu såg de nästan för hemska ut. Sparade en som jag ska se om hen överlever i garaget över vintern, får ha den inomhus nästa år i så fall. :)
Tvättade blomlådorna så de är rena inför nästa år. Planterade lite tulpanlökar (har ju tänkt att plantera massor av lökar i år men så blev det inte för alla lökar är ju slut i affärerna ;) ). Tvättade fönsterna på utsidan för de såg lite väl risiga ut efter att det flög jord, sand och grus hit och dit på framsidan när det las sten där.
Åkte iväg till ICA och hämtade ut ett efterlängtat paket. Åkte och lämnade lite post som vi fått som en annan person en kilometer bort skulle ha, hur gick det till?
Efteråt åkte jag vidare och lämnade alla löv på återvinningsstationen och sen vidare till Gulf i Tornby för biltvätt. Men biltvätten hade gett upp och var avstängd i väntan på servicepersonal som skulle komma i morgon så jag åkte vidare till den sprillans nya biltvätten i Lambohov som även den är borstfri och vilken tvätt det blev! Wow, längesen bilen var sådär ren! ^^
Hemma igen tog jag ur mattorna och spolade rent dem, dammtorkade hela bilen och skulle dammsuga den men då fungerade inte suget på vår grovdammsugare så jag gav upp för dagen. Får dammsuga bilen vid jobbet i morgon istället, tur att man har två bensinmackar bredvid. ;)
Nu känns det i fogarna kan jag ju säga! Men har fått en hel del uträttat idag. :)
 
Amiralsötisen som hela dagen har legat i korgen med ren tvätt så jag inte fått plocka upp det. Han är ju bara för söt! ^^ Bakom honom ser ni den färdiga vimpeln som jag bara snabbt hängde upp på tavellisten för att jag skulle få se hur den såg ut färdig, sen har den fått hänga kvar... ;)
 
Nu blir det väl snart att hoppa i säng för jag är jääättetrött. Jag har en liten Stare som väcker mig flera gånger varje natt av någon anledning. Vaknar av att hon står på mig och stirrar, kurrar högt och mjölktrampar.
I förrgår gjorde hon det en gång tack och lov och passligt nog tre minuter innan klockan skulle ringa, det kan jag gå med på men inte att hon ska väcka mig en gång i timmen... Behöver all sömn jag kan få nu innan bebis kommer. ;)
Fyra långa dagar på jobbet är framför mig nu men jag jobbar med en av de roligaste på jobbet så på så sätt är det bara skoj att gå till jobbet! Även om det är jobbigt att gå upp 05:30 varje morgon så kommer jag ju hem tidigt istället! :)
Till top