En helg i Göteborg

Today / Permalink / 0
I lördags morse åkte vi ner till Göteborg! Mötte upp mannens bror och flickvän och gick på kattutställningen i Askim och hälsade på Stare och Amirals uppfödare som hade med sig Stares helsyster Sparven och Amirals mamma Coco Chanel till utställningen. Stare och Sparvens kullbror Eagle var även med på utställningen så det var kul att se dem tillsammans. Synd att Stare inte kunde vara med på utställningen, jag har ju haft det som plan ända en jag hämtade hem henne och pälsen på magen har inte växt ut än sen efter operationen i somras så hon fick helt enkelt stanna hemma.
 
Amirals mamma Coco Chanel som även hon har samma mamma som Stare
 
Eagle, kullsyskon med Stare, han hade riktiga hamsterkinder tyckte domaren. ^^
 
Sparven, väldigt lik Stare!
 
Vi bodde på Hotell Mölndals Bro som jag absolut kan rekommendera! Fyrstjärnigt hotell med trevlig personal, inte så stort hotell så det var mer mysigt på så sätt.
Frukostbuffén var underbar, även om jag knappt får äta någonting för tillfället, så blev jag proppmätt! :)
Gårdagens konstaterande blev dock att det kommer nog sällan vara så att ett hotell överglänser vårt badrum, man kommer ofta bli besviken på badkaret som finns, speciellt när vi själva har typ världens största jacuzzi hemma. ;)
Hotellet låg perfekt efter vart vi skulle, direkt upp på vägen till Askim och Gothia Arena där utställningen hölls och typ tio minuter med spårvagnen in till avenyn.
Måste bara få säga att när vi satt på spårvagnen så satt jag vid ena fönstret och tittade ut på de som skulle kliva på spårvagnen vid en hållplats, då ser jag min gamla barndomsidol Bosson stå där och kliva på samma spårvagn! Snacka snopen jag blev, hade ju helt glömt bort honom, men han såg ju exakt likadan ut som han gjorde för 15 år sen så det gick inte att missa. ;)
Fick ringa min mamma direkt efter för hon är väl den enda som minns vem han är! Hihi!

Vi hamnade på Hard Rock Cafe där mannens kusin mötte upp oss och vi åt så vi blev proppmätta som vanligt på Hard Rock Cafe... Jag får ju äta värsta bebismaten känns det som som inte ska äta vissa saker nu när jag är gravid så jag har ätit roligare om vi säger så men jag blev mätt! ;)
Proppmätta gick vi bort till Liseberg där våra män skulle spana in Ghost som spelade, vi kvinnor tog några varv bland alla åkattraktioner och spelade på diverse hjul, mest svägerskan som hade tur och vann! ;)
Obligatoriska sockervadden intogs också och det blev ju socker öööverallt men det var det värt! ^^
Till top