Första vaccinationen

Mamma till Mini, Today / Permalink / 4
Igår var vi till BVC för vägning, mätning och vaccination!
Jag hade chansat på att han skulle väga 5,8 kg och vara 61 cm lång. 6305 gram och 62,3 cm lång var han visst! :D
Efter det var det dags för hans första vaccination som de får vid tre månaders ålder. Jag hade tänkt att jag skulle hålla honom men sen när de sa att han skulle få två sprutor samtidigt(!), en i varje lår, så kände jag att det klarar jag inte av!
Sköterskan hämtade en kollega och de räknade ner 3, 2, 1 - spruta och så satt jag där och tittade på vår lille pojke som satt i sin pappas knä och inte fattade vad som hände. Det tog några sekunder, sen bröt världens gråt ut och då tog mammakänslorna över och jag typ kastade mig över honom och tog upp honom i min famn så han fick gråta hos sin mamma. <3
Eftersom det var väldigt läglig mattid för honom när vi var där så hade jag gjort en flaska redo som han fick ungefär en minut efter sticken och det hjälpte jättebra! Han blev lugn och mätt. :)
Det var en glad liten kille fram tills ungefär 15 då han hade fått feber (38,1 grader), stackarn!
Han fick en Alvedon supp och så fick han två flaskor ersättning ganska tätt för att han ville ha det och sen somnade han och sov länge! Väckte honom strax innan 20.00 för att få i honom en till flaska så han skulle få i sig lite vätska eftersom han var varm och sen somnade han om direkt och vaknade först 05:40 och var hungrig.
Då hade jag fått tillbaka min glada lilla kille som låg nere på 37,2 i temp! :)
 
Igår fick vi även besök av en gammal vän till mannen och vännens nya flickvän. Åh det är så kul att få folk på fikabesök nu! :D Tidigare har det också varit roligt men nu är det inte så att jag träffar 100-tals personer varje dag som jag gör varje gång jag jobbar så det är kul med några att prata med. :)
Mini fick ett sött gosedjur med speldosa i sig från dem. :)
 
När de gått så hade mini somnat så jag passade faktiskt på att åka ner till Trädgårdsföreningens växthus och köpa några fler penseér som de sänkt ner till 2 kr styck och visst, de har ju inte jättelång tid kvar men det är kul att kunna proppa framsidan med blommor så länge man kan! :)
En sväng inne på ICA Maxi för att handla lite till middagen (glömde dock hälften, var skitstressad eftersom det tog mycket längre tid än planerat att vara hemifrån eftersom folk är jävla stolpskott som inte kan köra bil! Fick tuta på en tant som låg och pruttade på i 20 km/h på en 40 väg, suck!). Sprang även in på Åhléns och köpte en supersöt dräkt till mini som nog passar till vintern. :)
 
Idag vaknade vi som sagt först vid 05:40 och sen somnade vi om och vaknade strax innan 10 igen och pappa tog över lite så jag tog en snabbdusch och fräschade upp mig lite. Något man inte alltid hinner när man är småbarnsförälder. ;)

Vi har knappt gjort något idag. Vi skulle åkt till IKANO och mött upp en kvinna men hon hörde aldrig av sig så jag åkte aldrig dit. Det är liksom något helt annat att åka själv än att behöva klä på barn, i med barn i babyskyddet, packa ner saker i skötväskan, packa in barnvagnen i bilen och så vidare, det är inget man gör "bara sådär". ;)
#1 - - Rebecka Wärnström:

Våra penséer brukar klara sig hela juli :-)

#2 - - Rebecka Wärnström:

Våra penséer brukar klara sig hela juli :-)

#3 - - Rebecka Wärnström:

Våra penséer brukar klara sig hela juli :-)

#4 - - Rebecka Wärnström:

Hej och hå, lika bra att skriva det tre gånger :-P

Svar: Hihi! ;) Jag minns också att våra brukar hålla länge men möter en superbutter kärring i blombutiken som typ kallade mig typ korkad för att jag köpte dem nu. :p
Camilla

Till top