Tre månader!

Mamma till Mini, Today / Permalink / 4
Igår tog vi sovmorgon hela gänget i sängen. Så mysigt!
Jag passade på att göra något jag längtat efter LÄNGE - färga håret!
Man får färga håret när man är gravid men jag ville inte riskera något utan tänkte att jag är gravid i nio månader och jag får väl gå med konstig hårfärg under den tiden. ;)
Först nu tog jag tag i det och vilken skillnad! <3 Jag måste nog färga håret en gång till för att det mörka ska kunna ta sig ordentligt.
Förr färgade jag håret en gång i månaden i en lite mörkare nyans än vad jag naturligt har, den färgen bleks efter ett tag och blir ganska lik min naturliga hårfärg men har en annan nyans i solljus och det var så jag hade nu och så utväxt på det och lite gråa hår...
Min pappa var gråhårig tidigt så jag har en del på gång själv och det har jag verkligen märkt av nu när jag inte färgat håret på ett år!
Nu är det bara klippning kvar. Knappt att jag vågar ringa min frisör för jag lovade henne att klippa mig i oktober och det hände aldrig. Ooops!
 
När håret var färgat och hade torkat så lämnade jag mannen och mini hemma och körde bort till IKANO och gick in till Telenor för jag har fått ett brev om att de ska göra om mitt abonnemang och då blir det dyrare så jag tänkte kolla vad jag kunde få för nytt roligt abonnemang med ny mobil istället men det billigaste de kunde erbjuda var 489 kr i månaden. Sheise! Jag tycker 249 kr för bara abonnemanget som jag betalar idag är dyrt!
Log stort och ljög om att jag skulle komma in nästa vecka istället. :D
 
Sprang in på IKEA och köpte hem lite småsaker jag tänkt köpa ett tag och sen sprang jag in på ICA Maxi och köpte lite smått, typ ersättning, bananer, Coca Cola och en Boxholmsost. ;)
 
Resten av dagen var vi hemma och myste ihop hela familjen nu när mannen äntligen var ledig.
Det blev våfflor till middag, snabbt och enkelt! Förstår nu vad man menar med att man inte har ork eller tid när man är förälder. ;)
 
Igår blev mini tre månader! <3
 
Försökte ta en jämförelsebild då det är exakt tio veckor mellan bilderna, liggandes på samma filt och ha på sig en likadan pyjamas (däremot tre storlekar större på högra bilden ;) ).
Bilderna beskriver honom väldigt bra också. När han var tre veckor gammal gjorde han inte mycket annat än att sova och nu är han vaken större delarna av dagen och är medveten om vad som händer runt omkring. :) Älskar dig min lille prins! <3
 
Idag är mannen borta och spelar turnering och jag och mini ska väl ta oss ut på en promenad. :)
#1 - - Rebecka Wärnström:

Halebop är jag väldigt nöjd med om du vill prova något annat :)

Svar: Ska spana in det! :)
Camilla

#2 - - http:// jenlen.blogg.se:

Ja betalar 600 kr i månaden för min mobil och abonnemang. Fick lägga på extra surf förra månaden då mitt alltid tog slut vilket de gör nu ändå 😯 ja verkligen skillnad på dessa veckor, roligt att ha och se skillnaden så här så söt 😍

Svar: Jag gör av med 0,51 GB surf i månaden. ;) Har internet kopplat till vår router här hemma så det går både snabbare och drar inget på abonnemanget på så sätt. ;)
Camilla

#3 - - http:// jenlen.blogg.se:

Usch ja färgade håret under graviditeten. Hade sån ångest men kunde inte hoppa de. Ist för var fjärde vecka tog ja iaf 8 veckor emellan iaf så blev några gånger 😯

#4 - - Victoria:

Oj det var skillnad i pris. Ioförsig så köpte jag min telefon kontant + att jag har kontantkort jag laddar med 100:- varannan månad ungefär.

Verkligen stor skillnad på honom :)
Blev ditt hår annorlunda när du var gravid?

Svar: Jag betalar sällan mer än vad abonnemanget kostar då jag mest ringer och messar inom Telenor.

Ingen skillnad tycker jag. Märkte att jag fått lite småfjun efter amningen men inte annars.
Camilla

Till top