IKEA!

Gravid / Livet med bebis, SHOPPING, Today / Permalink / 0
I morse åkte vi till IKEA. Hade plan på att hänga på låset (sista lördagen innan jul... hehehe...) men vi kom dit till elva.
Det enda vi skulle köpa var en plafond för att kunna få lite ljus i den bortre hallen utanför biorummet. Men vi kom ut med massa saker.

Jag har till exempel pratat ett tag om att svänga förbi Biltema och köpa reflexvästar att ha i bilen ifall något skulle hända och på Family avdelningen på IKEA sålde de ut sina för 19 kr så köpte två.
På lampavdelningen hittade vi en plafond som jag spanat ut i förväg. Typ den plattaste modellen de hade så den inte skulle bli så framträdande i taket.
Bland mattorna hittade vi en matta jag fastnade för på lååångt håll och den är både för ute och inne så jag är i alla fall inne på att köpa den för att ha antingen under soffgruppen i uterummet eller byta mattan under matbordet och ha den i uterummet och ha den nya under matbordet. Återstår att se.

Sen fastnade vi bland krukor, ljuslyktor och diverse och jag köpte en konstgjord dörrkrans (sist ut i världen på att sätta upp en dörrkrans såhär lagom till jul efter lite piff med röda band) och så blev jag jätteglad för jag hittade två vaser i ett pack för 39 kr som var perfekt som ekollonvaser. Så slipper man betala multum (typ Svenskt tenns för 160 kr...) för lite glas. Lägger ut en bild på instagram lite senare.

Stod och höll i de konstgjorda amaryllisarna de säljer. Jag avskyr egentligen plastväxter men julväxter framförallt är dödligt giftiga för katter och det skulle vara fint att ha något amaryllisliknande (jag fick en julgrupp på minis namnkalas med amaryllis och julstjärna som står i uterummet eftersom katterna inte är där) och julstjärna får jag försöka hitta nästa år, för Rustas varianter var minismå. Minst det dubbla än vad de var är jag ute efter.
 
 
Bland alla julsaker som de rear ut köpte jag de fluffiga julgransbollarna som kostat 59 kr för fyra stycken men nu fem kronor för fyra. Har tittat på dem varje gång jag varit där nu senaste tiden. Inte för att hänga i granen utan för att kanske göra något roligt med dem i minis rum?
Sen fick jag väl lite crazy och köpte på mig röd sand (kanske till ljusstaken nästa år?), röda ljus (gigantiska för inga pengar alls!) och mannen hittade LED-värmeljus som nu lyser så fint i vardagsrummet.
Nöjd med IKEA besöket idag! :D
Däremot hittade jag inte alls de grå blockljusen. Har de redan tagit slut? Ville bunkra lite!
 
Gick ut till bilen med kassen från IKEA och sen tog vi en sväng inne på Ikano. Besökte dock bara Rituals och Åhléns.
Åhléns ligger mig så varmt om hjärtat. Älskar mycket av deras inredning men man glömmer bort deras barnavdelning alldeles för lätt!
Stod och botaniserade bland alla träleksaker (nu förstår jag det där man hört i år och dar att föräldrar bara vill ha träleksaker, allt är ju i plast!) och valde ut lite blivande julklappar i trä till mini. :)
 
Köpte den vita prickiga bilen (trycker man ner "gubben" så tutar bilen) och den gråa marackasen.
 
Nu ikväll har vi fått upp plafonden där den ska vara. Uttaget var på väggen så det var inte bara att sätta upp den utan vi fick leta fram en kabel att dissikera och sen hade vi visst ingen passande lampa så vi tog en sväng upp till ICA och inhandlade en.
I morgon ska det borras lite mer i taket vid matbordet och på framsidan av huset så jag kan hänga upp kransen finare. :)
Till top