Namnkalas

Mamma till Mini / Permalink / 4
I lördags hade vi namnkalas här hemma.
Vi bjöd in en bunt och nästan alla kunde komma! Det blev några bortfall dagen innan pga influensa men annars kom alla som ville. :)
Tror vi blev totalt 25 vuxna och 10 barn i olika åldrar.

Minis lilla BMW i8 blev en riktig höjdare som nog alla barn provsatt. På så sätt var det riktigt bra att vara här hemma hos oss, för det finns mycket leksaker och böcker som barnen kan roa sig med på egen hand så får föräldrarna sitta och fika lite i lugn och ro. :)

Vi hade släktingar och vänner som kom från Bollnäs, Stockholm, Göteborg och här omkring i Linköping. Så kul att alla vågade ge sig ut på vägarna trots stormen som rådde. Och alla kom hem i tryggt förvar dessutom!
 
Strax innan tolv började folk droppa in. Jag sprang väl runt som en yr höna eftersom det var första gången jag anordnade en sån här större tillställning och man lär sig alltid något nytt inför nästa gång (som att folk dricker typ en liter kaffe var så kaffebryggaren bör gå konstant).
Efter en husvisning för de första som var här tog jag och Frida fram smörgåstårtorna vi beställt från Tannefors Hembageri som jag hämtade tidigare på morgonen.
Självklart var det inga konstigheter på dem eftersom jag inte tål räkor och mannen inte äter räkor. Vi valde dessutom att ha två likadana smörgåstårtor eftersom "risken" är att om man har två sorter så vill alla smaka båda två och då kanske de inte räcker.
Det blev lite över, precis som jag ville, så jag och mannen har kunnat äta på dem i lugn och ro nu i efterhand. ;)
 
Jag försökte gå runt och prata lite med alla men även fast att man gör det så kände jag mig otillräcklig men det bli nog lätt så på såna här tillställningar. Jag hade dessutom fullt upp med att koka kaffe!

Tårtorna kom fram, en prinsesstårta, en gräddtårta med färska bär och en vaniljtryffeltårta. Den sistnämnda gick åt först och jag hade inte alls trott det eftersom det var en nötkant runt tårtan men det vill visst folk ha, haha! :)
Jag hade ju bakat en hel del dessutom och mina lussebullar och knäck gick åt som smör i solsken. :D
 
Vi fick massa superfina presenter till Milton och vi är så tacksamma för det och för att alla som kom ville dela denna dag med oss! Tack! <3
 
 

Nu ska jag försöka sikta in mig lite mer på julen när detta är avklarat och en månad senare är det ju ettårskalas som gäller! :D
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vad kul att det var lyckat :)
Jag ville ju komma men kunde inte för jag skulle åka iväg :/

Svar: Du kanske kan komma på ettårskalaset istället? :D
Camilla

#2 - - Alida:

Vad kul att det blev så lyckat! Det är då man inser att man ska catera allt och ha personal vid en större fest/middag om man vill ha tid att ens sitta ned och äta!

Fina presenter, gillar speciellt "plankan" med Miltons namn och längd på. (kom inte på något bra namn..)


Svar: Ja! :D Jag sa det till mannen min att nästa gång bokar vi storstädning av hus till någon dag innan och en festfixare som ordnar allt. ;)

Mätsticka kanske? :D Måste hitta ett bra ställe för den i hans rum. :)
Camilla

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Ja det vore jättekul. När ska ni ha det? :)

Svar: Någon av de ojämna helgerna i februari. :)
Camilla

#4 - - Rebecka Wärnström:

Du var jätteduktig. Det var hur trevligt som helst 😊

Svar: Åh vad glad jag blir! Tack! :D <3
Camilla

Till top