BF+12

Today / Permalink / 2
Idag fick jag lite sovmorgon jämfört med de andra dagarna senaste veckan då jag vaknat vid sju. 
Har däremot haft Stare lös i hela huset för första gången på några dagar så hon var på mig tre gånger i natt som vanligt. Hon kommer smygandes på täcket och kvittrar när hon ser att jag vaknar. Sötkisse! 
Hon har varit instängd i ena sovrummet här i huset sen i fredags eftersom hon blivit opererad och har stygn på magen. 
Första dygnet hade hon en body på sig men hon låter bli stygnen så nu går hon naken, det var även rekommendationen från veterinären. 
Hon har varit instängd för att inte springa runt och hoppa men hon blev som vanligt sjukt rastlös så igår släppte vi ut henne till de andra. 
Hon fäller mycket nu, jag vet inte om det är för hormonproblemen hon haft som bör börja stabilisera sig nu eller om det är som uppfödaren tror att "kattungepälsen" trillar av nu för helsystern fäller också massor. 
Ska göra en beställning från Zooplus nu i veckan, funderar på att faktiskt skita i att ta hem Royal Canin och köpa Applaws och/eller Orijen nu igen istället helt och hållet. 
Jag har alltid gett RC trots att jag vet att fodret inte har bra innehåll men eftersom katterna alltid har minst två andra alternativ som är med bra köttinnehåll samt att de äter ungefär 50-70 gram blötmat var om dagen så känns det inte som det gör något. 
Ser att katterna väljer olika sorter varje gång de är vid matskålarna. 
Det svåra med Royal Canin är ju att fodret är så lukt/smaksatt att det är svårt att byta från dem om katterna är vana att bara ha RC i en skål och man ställer en skål med ett annat foder bredvid. 
Nu gäller det att hålla koll på så Stare inte flyger iväg i vikten som kastrerad också men jag vill ha upp henne lite i hull, hon är lite väl tunn kan jag tycka. 
Loo och Amiral har varit kastrerade i två år och aldrig ätit foder för kastrater så det är inte omöjligt att det går för Stare också. :) 
Ska även köpa hem lite Mush BARF igen och testa. Sist var det bara Stare som åt av det men katter äter ju först och främst med näsan och luktar det inte aptitligt så smakar de inte på det så ibland får man faktiskt mata katterna lite med tvång så de kan känna smaken också, då går det mesta ner efteråt. ;) 

Mina underbara tulpaner som är röda med rosa inslag, riktigt fina! :) 

Mannen och jag åkte ut på en liten fönstershoppingstripp med bilen. Lyckades inte riktigt komma iväg till alla butiker jag ville till men får försöka i morgon igen. ;) 
Inne på Rusta tittade jag på ljusbollsslingorna jag har två av redan, egentligen bara en då Stare har bitit av kabeln på den ena så jag står i valet och väljer mellan att försöka laga den eller köpa en ny helvit eller en ljusblå, får se! :) 
Vill hitta en tassel också att ha runt ena gardinlängden i vardagsrummet. En vit eller grå. :) 

Vi åkte till Ikano och äntligen var det inte megakö till Chilli så vi åt buffé där. Riktigt gott! 
Jag smet in på IKEA efter och köpte med en speldosa i form av ett får. :) 


Gullig kudde från barnavdelningen på IKEA. 

#1 - - Christin:

Fina tulpaner och att de skiftar åt det rosa hållet :) Måste också till Ikea! Roligt att åka dit. Du har så fina katter, hur många är de?

Svar: Tack! Ibland lyckas man få en riktigt fin bukett! Jag brukar inte köpa röda tulpaner men dessa var ju lite annorlunda. :)
IKEA är nästan farligt, speciellt när man bara har fyra km dit. ^^ Men du bor väl nära IKEA du också?
Tack! Tre stycken till antalet är katterna. :)
Camilla

#2 - - Christin:

De är så fina dina katter!! :) Oj då kan du nästan ta en promenad till Ikea, jag har ca 1,5 mil till Ikea och det tar 1 timma med buss fast åker man bara tidigt på morgonen med bussen så kan man ju vara där när de öppnar så får man mycket tid till att kika runt :)

Till top