BF+14

Bimmers, Today / Permalink / 0
Mannen är ledig idag så jag åkte till ICA Maxi i morse och köpte hem massa semlor för tanken var att mannens bror med vän som är på väg upp till Stockholm skulle stanna på fika men så blev det inte så vi har sex stycken semlor att klämma i oss idag. ;)

Vi kom även på att caben behöver ju besiktas innan månadens slut och det fanns massor med lediga tider hos Besikta så vi åkte dit.
Megafjantig anmärkning (en upplysning och inget som måste åtgärdas för ombesiktning) var att besiktningsmannen skrev att ena bakblinkersen har tappat lite färg på insidan mot bakluckan. Whaaat?
Både mannen och jag har kollat på båda blinkersen bak och vi ser ingen skillnad. Suck!
Det kändes verkligen som att han gjorde allt för att kunna hitta något att påpeka på. Bilen är ju i superskick!
Vi åkte över gatan till Björkmans och köpte en lampa för 25 kr. Nödvändigt?
Gick runt och spanade på några bilar och tittade lite på barnprylarna som finns från BMW, små radiostyrda bilar och större som är som Bobbycars fast BMW. ;)
 
 
Nu är det min bil kvar att besikta i år. Oljebyte och service står på schemat innan dess. Har även tänkt att ha den på förbesiktning hos BMW så jag slipper allt krångel som det blev förra året.
Men med tanke på att hela undersidan är täckt utom bromsrören så bör det inte vara några problem eftersom bromsrören byttes förra året. Även krängningshämmarna som varit på anmärkning senaste åren har jag ju bytt.
Han som besiktade caben idag besiktade bilen bredvid min när jag var där i våras, de fick anmärkning på vindrutetorkarna så han verkar ju extrempetig så jag får nog byta mina för annars lär de ju hitta något på dem...
Till top