Stockholmstripp

I lördags packade jag in mig och mini i bilen och körde upp till min mamma i Stockholm för att hälsa på. Mannen skulle ändå jobba hela helgen. 
Vi började med att åka till Märsta och ut till min mosters landställe och hälsa på en stor del av släkten, mina kusiner med deras barn (yngsta var en månad gammal!). 
Efter några timmar där med god (grillat!) mat och jordgubbstårta åkte vi hem till min mamma igen och fixade lite hos henne. 
Jag håller på och gör en lång vimpel till minis rum och jag hade med alla vimplar till min mamma för att kunna låna en sticka (sån pinne man stickar med om det är otydligt ;) ) för att sticka ut spetsarna på dem och så strök min mamma allihopa. 
 
På söndagen åkte vi in till stan och handlade en del på Newbie Store och Leilas General Store innan vi mötte upp fina Ebba med pojkvän. :) 
Köpte en söt t-shirt till mini på Lindex och sen gick vi till Åhléns City och plan 4 som jag nog aldrig varit på och där fanns det massor! Hittade en tunnare hoodie och en kortärmad pyjamas till mini på deras rea. 
Hem till min mamma och packa om allt innan det var dags att åka hem igen. Mini somnade i bilen när jag körde på E18 och vaknade när jag svängde in på gatan här hemma, väldigt praktiskt! :) 
 
 
 
Till top