En tripp till Örebro!

Today / Permalink / 1
Igår var det äntligen dags att bege sig ut med bilen igen. Älskar att köra/åka bil längre sträckor. :)
Vi körde hemifrån strax efter nio och det var fantastiskt väder ute. Liiite väl kallt, -17,5 stod mätaren på i bilen.
Tog vägen nästan till Motala och svängde av mot Askersund så man slapp åka kringelikrokvägen via Tjällmo. På ett sätt känns det väldigt skumt att köra den vägen för jag känner inte alls igen mig och dessutom var det kritvitt ute, vilket är fantastiskt vackert OCH solen sken! <3
 
I en nedförsbacke någonstans. Ja, jag har fotat när jag kört men jag kan enkelt starta kameran utan att ens titta på mobilen och så publicerade jag självklart bilden när vi stod stilla en stund senare. :)
 
Första stoppet var Kumla och Kavat Store som har en outlet där. Vi fick hjälp att för första gången mäta minis små fötter och de var 11,9 cm och storlek 20/21.
Vi testade ut ett par Yxhult först men insåg att nej, de kommer inte bli använda och det är bättre att köpa såna nästa år. Mini sitter ju ändå bara i vagnen när vi är ute nu och går gör han bara inomhus mot möbler än så länge. Kikade även på deras "lära-gå-skor" Edsbro men vi fick inte på rätt storlek på foten och så tvekade jag lite över det där "kommer vi hinna använda dem något innan de är för små". Så det blev inga där heller. :p
Kanske kan tänka mig att köpa några begagnat då de inte kommer användas under en så lång tid (vilket inga par skor kommer göra i och för sig...).
Vi gick loss lite bland reaskorna däremot och kom ut med fyra par. Storlek 22 (inte rea, ett par sandaler till i sommar), ett par 24, ett par 26 och ett par 29. Billigt jämfört med ordinarie pris och de kanske passar i framtiden, annars så får vi sälja dem. :)
 
De bruna är i storlek 26. Lite varmfodrade. De blå är likadana, i storlek 24 och 29. Riktigt fina!
 
Vi fick vara försökskaniner på deras helt nya kassasystem dessutom och det gick ganska galant. ;)
 
Sen åkte vi vidare in till Örebro och Marieberg och gick in på legobutiken eBrix. Massa lego!
Lego var ledordet för dagens äventyr. Det finns tre stora Legobutiker i Örebro.
Mini hamnade på golvet bland massa Duplo och jag satt bredvid och mannen gick runt och kollade priser på det han ville köpa. Lika bra att börja köpa hem lite nu än att behöva betala många tusenlappar extra om några år när vissa set inte finns längre. :)
Det köptes inget på eBrix ändå. De hade billigt lego i lösvikt, 78 kr/hg, jämfört med de flesta som tar 99 kr/hg.
 
Mannen sprang in på Toys'r'us precis bredvid eBrix för att kolla legoutbudet där och kom ut med ett Duploset med djur som jag tittat på ett tag, så söta!
Det blev lunchdags och vi hamnade inne på Max där vi alla tryckte i oss lite lunch. Mini åt för första gången på en månad ungefär en hel burk. Så skönt! Det har varit lite jobbigt med maten nu senaste tiden.
 
Vi åkte vidare mer nordost om Örebro och mannen som agerade GPS ledde ut mig på en väg mitt ute på landet kändes det som. Men efter någon kilometer och en fin väg längst en gigantisk allé (ni vet sådär att man tror att man hamnar ute vid värsta fina hästgården) så låg Klossbutiken där i en stor lada med massa lego.
Oväntat men häftigt! :D
 
Jag är helt fäst i dessa förvaringsburkar som är i form av stora legobitar. Mini ska få en i födelsedagspresent! :)
 
En hörna i pysselrummet. :)
 
Mannen köpte med två Duploset, ett som vi tänkt köpa ett tag till minis ettårsdag och en som var på riktigt bra pris som vi får spara ett tag då den är från två år. Självklart kan man ge barnet det redan nu men vi kan vänta lite! :)
 
På vägen hem stannade vi vid Kavat ytterligare en gång för jag hade hållt i ett par sneakers som jag absolut inte kunde släppa i minnet och de var ju på rean och superfina så de fick hänga med också! :D
 
Körde hem i mörkret, var hemma lagom till halv sex och då vaknade mini som sovit nästan hela vägen. Hehehe. Han som ska sova vid 19 var väldigt piggelin då som man kunde räkna ut. ;)
Han somnade vid halv nio och då passade jag på att slå in lite presenter.
Kom även på att vi glömt att titta i brevlådan när vi kom hem och däri låg ett paket från Libero med saker vi fått gratis eftersom jag köpt dem med poängkoderna man får i blöjpaketen.
Ett litet Duploset, en pyjamas i storlek 86 och en handdocka. :)
 
#1 - - Jenn:

väntar också på sånt gratis set från libero :) kul med besök i Örebro, inte långt ifrån där vi bor eller en timmes bilfärd extra. Vi var där i måndags på ikea och Bauhaus bara

Svar: Tog du samma Duplo? :D Vi måste ses någon gång! :D
Camilla

Till top