Första dagen på jobbet

Today / Permalink / 0
Klockan ringde 05:30 i morse, inte sådär jobbigt tidigt som det var för 1½ år sen för nu är jag ju van att gå upp runt sex.
Klädde på mig i tvättstugan och smet ut via garaget bara för att inte väcka mina två prinsar i sängen. :)
 
Var på jobbet tio över sex och hann göra massor innan vi öppnade vid sju, det kändes som en evighet! Blir nog annorlunda sen när man kommit in i allt. Tidigare var jag klar med allt jag skulle göra och lite till innan halv åtta, nu var jag klar med allt fem i tio men då hade jag inte stressat dierkt heller. :p
Det är en väldigt konstig känsla att göra alla såna saker som böj och lyft som jag minns hur jag gjorde med ett barn i magen, nu blev det helt plötsligt enkelt att tidsmärka upp saker nära golvet, sist jag jobbade var det typ omöjligt. ;)
Men sen är det sjukt mycket nytt att lära sig. Mötte en tjej jag aldrig träffat förut som trodde jag var HELT ny på stället och hon var halvt skräckslagen att jag skulle börja med frukost för det brukar de flesta köra först efter några år. ;) Fniss!
 
Strax efter halv elva stämplade jag ut, åkte hem och sen hämta mini på förskolan.
Vi hoppade nästan direkt in i bilen och körde till Ryd för det var dags för första tandläkarbesöket de gör vid 1½ års ålder.
Tjejen som mötte upp oss var ju vår granne! Hihi! Mannen min körde henne i vår cab när hon var på bal. Visste inte alls att hon jobbade som tandsköterska. :) Kul!
Mini ville inte alls vara särskilt hjälpsam och öppna munnen utan bara leka med bilar på golvet men hon lyckades titta på alla tänder och den breda tanden i underkäken som vi undrat lite över visade sig vara en så kallad "tvillingtand" som är två tänder i en, eller så kanske den andra tanden finns någonstans där under och inte kommer upp. ;)
Efter tandläkarbesöket åkte vi in till stan och köpte ett gäng brytbladsknivar på Clas Ohlson och lämnade tillbaka en sak på Glitter. Sen blev det full rulle hemåt igen.
Känner mig halvt skillad som lyckas köra bil utan problem och samtidigt mata ett barn i baksätet med små bitar banan in i munnen. ;)
 
Nu har mini somnat och jag har nyss klivit upp ur ett bad då mina ben värkte som tusan efter allt spring idag (har inte några riktiga jobbskor för tillfället så springer runt i mina Converse på snorhalt (och stenhårt) restauranggolv).
I morgon är jag ledig, barnet ska vara några timmar på förskolan så vi får se vad vi hittar på. Är väldigt sugen på att åka lite söderut i morgon men mannen tycker jag är fjantig. ;)

Några bilder från ikväll på vår underbara vallmo (som är snäppet mer laxrosa i verkligheten men jag får inte till det på bild). Även funkian jag satte i rabatten igår, känns helt rätt. Kommer se fantastiskt fint ut i hela rabatten om några år!
 
 
Till top