Inskolad på förskolan

Osorterat / Permalink / 0
Oj, en hel månad sen jag hann skriva något sist!

Magnolian blommade i fyra veckor. Jag blev helt överraskad, hade trott max en vecka men nejdå. Mycket trevligt!
Jag har fixat en hel del med rabatterna på framsidan. Fått funkia, höstflox och allium av några jag "träffat" i en grupp på Facebook.

Vi hade grillning för några vänner här förra helgen. Mycket trevligt. mini fick en kamrat i hans egna storlek, Elvira som är ganska exakt sex månader äldre än mini.
Mini vaknade med feber och jättesnorig på morgonen men det gjorde ingenting för Elvira var lika snorig hon och febern försvann på eftermiddagen när de var här. :)

Mini har skolats in på förskola nu dessutom! Det har gått jättebra! Snabb inskolning med längre dagar, 9-14. Nu har vi lämnat honom där i 3-5 timmar varje dag senaste veckan och visst, det är mycket gråt i början men han slutar snabbt och har inte alls bråttom hem när vi hämtar honom så det bådar ju gott. :)
Han har varit lite dålig med maten senaste dagarna men jag såg att det är några fler tänder på gång igen så det är nog bara därför, hoppas jag.
Vi var på BVC igår vid lunch på en extra vägning eftersom hans vikt har stått ganska stilla sen han var åtta månader då allt började strula pga tandsprickning.
ÄNTLIGEN var han över 10 kg! 10,5 kg och 79,5 cm lång är han nu. Hade han följt normalkurvan som han gjorde i början hade han varit runt 80 cm och 12 kg så han är inte så långt efter.
 
Igår var jag tillbaka till jobbet på morgonen och checkade så jag minns hur allt fungerar eftersom jag börjar jobba på tisdag. Väldigt blandade känslor för jag hade som plan att inte överhuvudtaget gå tillbaka men måste man så måste man.
Planen är dock att börja på nån utbildning inom snar framtid. Ska bara kolla upp den lite mer. :)
 
Det blir visst inga bilder i det här inlägget eftersom det inte går att lägga in bilder från instagram för tillfället. Men jag ska försöka återkomma snart igen. :)
Till top