Vår magnolia blommar!

Today, Växtlighet / Permalink / 0
I söndags var vi iväg till Billa i Gammalkil för att kolla in i deras inredningsbutik som har öppet på söndagar.
Jag hittade en balja i typ aluminium som skulle vara fin att ha penséer i på våren ute men jag köpte ingenting.
Istället fastnade vi bland deras fina höns och påfåglar.
Lagom till att vi kom dit reste påfågelhanen sina fjädrar så vi alla som var där fick se hur fin han var. :)
 
 
När vi var klara där åkte vi till Gamla Linköping och trädgårdsdagen "Jättegrönt" för att spana in om det fanns något roligt men det var kaos med tre tusen pensionärer och jag vägrade köa för att kolla i varenda stånd så köpte ingenting. Fanns en del pelargoner men inget som föll mig i smaken.
 
 
I måndags hände inte så jättemycket. Jag var arg halva dagen så det blev inte mycket gjort.
Efter att mini sovit en jättesen lunchvila och vaknat vid 16:30 så åkte vi iväg till Ikano för att fixa en ny telefon till mannen då hans totaldog efter att mini slängde den på klinkergolvet i hallen dagen innan. Den hade dock strulat rejält senaste månaden så den var ändå körd.
Vi åt middag på IKEA och skulle köpa en matta till uterummet men så var den ju såklart slut till vår vanliga tur på IKEA. Det jag ska ha är det alltid samma sak alla andra tydligen vill ha. Så om två veckor ska den finnas i lager igen. HOPPAS jag.
Vi köpte hem lite glass istället. :)
 
Igår tisdag var vi tidigt på Maxi och skulle storhandla. Vi hinner innan alla pensionärer vaknat tänkte jag men de var redan där. Så trångt och så långsamt går det när man handlar på tisdagar!
Men vi hittade nog allt vi skulle ha och nu är både kyl och frys knökfulla över bristningsgränsen!
 
 
I morse åkte jag in till stan för jag vill kolla lite i Edblads butik (hittade lite finfint! ;) ) och även besöka H&M och Lindex för att köpa kläder till mini.
Valde bussen eftersom mini gillar att åka buss och för att spara på miljön och låta bilen stå. :) Så skönt när man ska in till stan att bara ta bussen och kliva av vid Stora torget och inte alls behöva tänka på en jättetrång parkeringsplats.
Mötte en av barnen från mammagruppen som åkte buss med sin pappa ner på stan för att leka i Trädgårdsföreningen och dit skulle vi ju också och möta upp Martina och Jakob! Jag tog dock en liten omväg in hos Edblad först. :)
 

Vi var i lekparken i kanske en timme innan jag, Martina och barnen gick vidare till H&M där jag inte hittade något av det jag skulle ha men på Lindex hittade jag massor istället!
Köpte en t-shirt till mini och skrev upp ett halsband på önskelistan. ;)

Båda barnen somnade och vi gick upp till Hälsofreak på Gränden och komponerade ihop en varsin sallad. Jag blev däremot grymt besviken på min sallad den här gången mot sist vi var där. Då smakade den gudomligt. Idag var den bara urtråkig!
Vi gick vidare till Åhléns där jag hittade sittpuffar i grått och med förvaring! Som jag letat! :D Fotade och skickade till mannen för analys. ;)
Nere på Clas Ohlson som hade klubbdag med 20% på ett köp var jag och petade på en DYMO-maskin och tänkte kanske köpa en klädstång till minis garderob men det blev inget av det utan fyndade ett duschmunstycke till trädgårdsslangen för 48 kr!
Den blev en riktig höjdare för mannen har använt den mer än vad jag hunnit göra idag. ;)
 
När vi kom hem efter en tur i en knökfull buss så möttes vi av att vår fina lilla magnolia på framsidan äntligen slagit ut sina första blommor. Sååå fin! <3
Den blommade rejält när vi planterat den 2013, bara någon vecka efter vi flyttat in, sen har den haft en eller två blommor 2014 och 2015 så i år har den äntligen hämtat sig efter omplanteringen. :) Det brukar ta några år för den att blomma igen när man planterat den.
Förra året var jag duktig och gav den en hel del rhododendron-näring, ska göra likadant i år. :)
 
 
Nu sover mini sen några timmar tillbaka. Typiskt så kom glassbilen in på gatan och stannade precis utanför vår häck och körde sin trudilutt precis när mini somnat i min famn. Tryckte i nappen och vaggade honom lite så somnade han om som tur.
Tittat på mitt nya favoritprogram "Toppmäklarna" och nu ska jag nog pilla lite med allt här hemma innan sängen får sig ett besök. :)

I morgon kommer Elin och Maja hit, så kul! :D
Till top