Åka tåg!

Today / Permalink / 2
I onsdags var jag och mini hem till Elin och Maja för fika och lek. Så mysigt!
Elin bjöd på hemmagjorda amerikanska muffins och jordgubbspaj. Sååå gott! Elin är världsbäst på att baka, önskar jag var ens en liten del av så bra men inte alls... :)
 
För stor jacka och mössan ser gigantisk ut. ^^
Igår träffade vi de två igen för frukost på Espresso House på Ikano. EHs scones är så sjukt goda. Mums! Chailatte till dessutom, pricken över i:et.
Vi gick runt lite på Ikano och kollade på kläder både till oss och barnen innan vi sa hejdå och mini och jag gick in en snabbis på IKEA för att köpa hängen till några gardiner.
Sen var det snabbt hem och äta lunch och sen ner till mannens jobb vid resecentrum för det var dags för första turen på tåg för mini!
Han somnade lägligt nog i bilen på väg till stationen och sov hela vägen till Åtvidaberg då han vaknade av trudilutten att nästa station var Åtvid. Sen var han ganska lugn en stund och vi hälsade på framme i förarhytten hos pappa vid en station när vi stod stilla. :)
Vi åkte ner till Västervik och tåget vänder tillbaka direkt så tur och retur tar det ungefär fyra timmar.
Sista timmen hade jag en ganska rastlös liten kille som inte alls förstod att man inte kunde springa runt i ett krängande tåg men det hoppade på hur många tjejer som helst i Åtvid på vägen tillbaka som hjälpte mig att roa mini lite. Han är väldigt lättflirtad!
Nu är han inne i en period där han härmar alla som skrattar. Så himla roligt! Skrattar nån så skrattar han lika mycket, om inte ännu mer. Sötis!
 
 
Nu är mannen ledig i mer än en vecka och idag har jag plan på att vi ska fota mini bland alla vitsippor, om nu solen kan samarbeta och visa sig lite!
Mini sov inte så bra inatt. Vid 03:30 vaknade han och gnällde en halvtimme innan jag gick upp och gjorde en flaska välling. Sen vaknade han vid 06 igen och letade efter en napp. Somnade sen om efter att jag sprungit runt och letat efter en napp och så vaknade han åter igen vid 07:20.
Det hela resulterar i en väldigt trött och gnällig liten kille som sprungit efter mig och gnällt hela morgonen.
Jag satte igång och storstädade badrummet och fick stänga honom utanför då han ska riva ner och sönder varenda toarulle och då blev det en väldigt förtvivlad liten prins som skrek ett tag och sen till slut äntligen somnade i pappas famn. :)
Jag tror inte på trots förresten, det är bara att de små har väldigt svårt att kommunicera ibland (eller hela tiden). Får väl se om jag ångrar att jag skrev det där längre fram. ;)
 
I morgon ska vi nog åka till Billa och Gamla Linköping. :)
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Kul med en tågtur :)
Mysigt det lät med Gamla Linköping :)

Svar: Det är typ nån Trädgårdsdag i Friluftsmuseét om det nu heter så. ;) Kom dit! :D
Camilla

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Jaha, vad roligt, jag hinner nog inte dit idag. Annars lät det hur mysigt som helst :) Vi borde försöka ses någon dag! :)

Svar: Det tycker jag! :D
Camilla

Till top