Ösregn

Today / Permalink / 0
I morse vaknade vi hela familjen upp i en enda hostattack tror jag. Men i natt sov jag i alla fall bättre än igår natt då jag vaknade trehundra gånger av mini.
Nu när mini varit sjuk har han legat i princip 24/7 i min famn. Pappa duger inte, bara mamma. Hm.
 
Vi klev upp i all fall. Mannen kom upp efter någon timme. Han är megaförkyld. Det tar ju alltid hårdare på männen. ;)
Vid halv elva bestämde jag mig för att åka och handla med mini eftersom han nu varit feberfri så pass länge och behövde komma ut lite från huset.
Vid elva var vi på plats på ett nästan folktomt ICA Maxi. Sååå skönt! 
 
 
 
Vi gick runt och plockade på oss det vi skulle ha. Mini som vanligtvis snabbt tröttnar på att sitta i kundvagn ledsnade först borta vid mjölken men jag lyckades låta honom sitta kvar, annars brukar han bara försöka klättra ur vagnen. Men idag gick det hela vägen fram till bilen!
De har klämmisar för fem kronor den här veckan och man får max köpa 10 stycken så det blir nog minst en vända till dit den här veckan. Alltid bra att bunkra när det är billigt och klämmisar är egentligen onödigt dyra tycker jag. :p
När vi betalat (så skönt att självscanna btw så slipper man packa upp och ner igen när man har en liten i vagnen) så delade jag och mini på en grillad korv. :) Han äter typ 70% av brödet och idag fick han smaka lite korv, det var mumma tydligen. :)

Ut till bilen i ösregnet och hem igen. Mini somnade i bilen och sov ett tag hemma i sin säng innan han vaknade lagom till jag fixat färdigt lunchen och mannen åkte till jobbet.
Efter lunchen, som var kycklingvårrullar med ris och sallad, så somnade både jag och mini på soffan. Han på mig såklart. Kvart i fyra vaknade vi. Hihi! :)
 
Nu ikväll har jag kikat på Sveriges mästerkock - så rätt vinnare! Hållt på henne nästan hela tiden. :)
Mannen kommer hem om en timme och jag kanske är vaken då och rensar någonstans (värsta rensa-huset-moodet för tillfället) eller så ligger jag och snarkar i sängen. :p
I morgon har jag iiinga planer för vad vi ska hitta på. Förhoppningsvis ringa kommunen och fråga lite saker och ta en sväng till apoteket och lämna in utgånget läkemedel.
 
Förresten! Se det inte som hemskt och urtrist att det regnar ute. Tänk att all växtlighet behöver regnet för att kunna börja växa och blomma nu framöver! :)
Till top