Dagarna går i ett!

Mamma till Mini, Today / Permalink / 0
I går var mannen ledig och vi hade ettårskoll hos BVC!
3560 gram och 52 cm lång var mini när han kom ut, BF +16 (jag gick alltså 16 dagar längre än beräknat).
9720 gram och 76 cm lång är han nu. Mycket händer på ett år!

Vi hade väldigt kämpigt i början med hans vikt, vi blev ju inlagda på special BB när han var 8 dygn gammal och hade gått ner ganska mycket eftersom min amning aldrig kom igång.
Sen har det fungerat bra tills tänderna började komma och nu sen fyra månader tillbaka har det varit lite kämpigt men nu går han uppåt i all fall.
Längden följer helt enligt kurvan men vikten ligger lite under så vi ska på en extra koll när han är 15 månader.

Han skulle vaccinerats för tredje gången igår också men det tar vi nästa vecka istället.
 
Vi åkte sen vidare till Ikano och in på Kappahl där vi hittade lite på halva reapriset. :D
Åt en efterlängtad lunch på Chilli, deras buffé såklart. Nomnomnom. Mini satt faktiskt väldigt lugnt och tyst för ovanlighetens skull, annars är det oftast att han inte vill sitta kvar i stolen eller slänger massa saker runt omkring. Kanske var det riktigt win-win att sitta nära kassan så han såg massa människor? :)
 
Jag var även inne på IKEA och köpte lite tyg till ett projekt jag har här hemma. Återkommer med vad det är när det är klart!
 
 
Idag åkte jag och mini buss till andra sidan stan och hem till Elin och Maja för lite bus och fika. :)
Så mysigt! <3 Tack för en underbar stund Elin!

Elin och jag skulle ju egentligen äta på Pinchos ikväll men mannens jobb ställde till det så istället för att mannen min skulle sluta runt 13 så slutade han runt 20 istället och det körde bara ihop sig så vi får ta den kvällen en annan gång. Det känns som det alltid kommer något i vägen när jag ska få komma hemifrån en stund. :(
Till top