Hejdå jobbet - nu dricker vi nytt te varje dag! :)

Te, Today / Permalink / 2
I fredags stämplade jag ut för sista gången på jobbet, nu ska jag gå hemma och boa in mig innan vår lille anländer!
Det känns skönt, jag har knappt ont någonstans längre så jag känner mig väldigt trevlig i kroppen för att kunna gå hemma och göra vad jag vill om man kan säga så. :) Fick ju gå hem tidigare eftersom jag har väldigt tunga lyft på mitt jobb. Jag har jobbat på McDonald's de senaste tre åren och där är det mycket lyft, speciellt för mig som jobbar som frukostpersonal och öppnar restaurangen.
Köttkartonger väger 13 kg var tror jag, en ketchuppåse väger 5 kg, en kartong med pommes väger 12.5 kg, bröden ligger på breda backar och väger mellan 1,6 kg till 3,4 kg om jag minns rätt. Det är bara lite kortfattat av sånt jag bär varje dag så jag förstår att jag fick ont i fogarna av allt bärande och sen så står (springer!) vi dagarna i ända och enda möjligheten att sitta ner är på rasterna.
Kommer sakna alla underbara kollegor, ni har gjort jobbet uthålligt ska ni veta! ;)
 
I måndags började vi med vår speciella julkalender - nytt te varje dag!
Vi är ju inte alls något för rooibos, helt ärligt är det tvärförbjudet här hemma så var tredje dag är lite jobbig här hemma när vi måste smaka det, för det är ju inte gott! ;)
 
 
Nu när jag går hemma hela tiden (jag är ju ute på lite äventyr ändå) så ska jag försöka att använda systemkameran lite oftare nu också, stackars er som fått stå ut med instagram-bilder i varenda inlägg. ^^ 
#1 - - Anonym:

Vad heter du på insta? hade varit kul att få följa dig ^_^

#2 - - Jenny :

så mysigt den tiden innan. saknar det, just att gå och vänta o längta. nu vill jag knappt ha jul fast jag älskar det pga jag börjar ju jobba 2 feb så tiden går ju så sjukt fort :( Ja usch ja vad man samlar på sig massa. Men blivit av med en del plagg så känns bra. Just att få en liten slant för de ist för att ge bort för då känns det lite bättre att rensa undan kläder. Jag har ju så svårt att göra mig av med de utan tänker jag sparar, kommer säkert använda det igen. Men oftast gör man ju inte det tyvärr. Så spännande med sån kalender :( jag struntade i kalender som sagt vill ju absolut inte räkna ned :/ Vilket datum är de bf för dig? Kram

Svar: Jag har lite saker jag vill hinna göra innan den lille kommer men när de är klara så ska jag nog kunna slappna av! ^^ Vill få igång vår TV nu också... Kanske nästa vecka om jag har tur? :) Du går tillbaka tidigt till jobbet, ska din man vara pappaledig?
Jag är också sådär att jag har separationsångest och har svårt att "bli av" med saker, men jag får galna ryck ibland då det mesta ryker. ;)
9 januari är BF! :)
Kram!
Camilla

Till top