Hejdå 2015!

Osorterat / Permalink / 0
Det är väl inte direkt det roligaste inlägget vi avslutar året med, men livet är inte alltid på topp.
 
Igår skulle vi hem till Elin och Maja på lunch men efter att mini på kvällen innan varit lös i magen fick vi ställa in de planerna ifall det var något som kunde smittas.
Blöja på blöja byttes på natten och under dagen blev det bara värre.
Alla har nog varit med om det någon gång att ha varit lite lös i magen och känt hur det bränner i röven? Så har vår mini nu, fast värre.
Efter att ha gråtit h-e-l-a dagen igår så hade jag ringt 1177 två gånger och de valde att ringa upp en gång för att höra hur allt var och hörde att han fortfarande grät trots dubbel dos Alvedon och så feber på det. De kontaktade barnakuten här på US för att rådfråga och de ville ha in oss.
Mannen var borta på jobbet och skulle även sova borta så jag fick fixa allt själv. Körde upp till akuten, turligt nog har de några få parkeringsplatser utanför ingången till akuten där man kan få parkeringstillstånd om man har speciella behov, som jag igår t.ex. ensam förälder med sjukt barn. Så jag slapp flytta på bilen.
Vi fick gå igenom hela akuten, genom några passager till några hissar och åka upp till plan 15 där barnakuten låg.
Det var väldigt lugnt där och vi blev mötta i dörren direkt.
En undersköterska kollade först på mini och tog vikt, kollade lite värden och så. Sen fick vi sitta och vänta och jag fick lite intrycket att det skulle ta ett tag innan barnläkaren skulle komma men han kom nästan direkt och kollade.
Mini fick på recept Panodil på smärtdos (hög dos i tre dagar) och Hidrasec som ska hjälpa magen att inte "tillverka" diareé.
Första doserna fick mini på plats, sen fick vi åka hem. Tog vägen förbi Ingo och tankade så vi slapp på motorstopp på vägen hem och sen förbi ICA Maxi som tack och lov har ett apotek som är öppet samma tider som butiken.
Så där kunde vi hämta ut allt det vi behövde.
Mini somnade i bilen på vägen från akuten och sov hela tiden i min famn när vi var inne på Maxi och sov när vi kom hem och när jag la ner honom i sin säng. Helt slut stackarn!
Vi var hemma typ kvart i tio och jag fick sätta igång och städa lite efter allt man dragit fram under dagen...
 
Vid 23 vaknade han igen, bytte typ tre blöjor på tio minuter, gjorde en flaska och sen somnade han direkt.
Vid 02 vaknade han och kunde inte alls somna om så vi gick upp och satt i soffan ett bra tag. Vid 03 fick han en dos Panodil igen och sen somnade han vid 03:45. Sen var det en gnällis som vaknade vid 06:45 och där fick mamman knappt sova nått. ;)
 
Idag har det varit väldigt jobbigt också. Mannen kom hem strax innan elva från jobbet och vi har tröstat och tröstat och smörjt och bytt hundra blöjor typ.
Jag smet iväg en stund strax innan lunch ner till Linköpings Trädgårdshandel (växthuset i Trädgårdsföreningen) och plockade lite tulpaner på deras självplock. Sen en sväng till Maxi (där jag morrade över att de sålde 10-pack tulpaner för 39 kr och jag precis betalat det dubbla men mina tulpaner håller nog bra mycket längre!). Köpte hem lite inför kvällen och en ny typ Inotyol.

Sen fick jag ringa 1177 igen när jag var hemma för det var så outhärdligt gråtande för oss föräldrar och kvinnan jag pratade med rekommenderade zinkpasta så mannen åkte iväg och köpte det och lite Donkenmat till oss.
 
Nu sover mini en stund, förhoppningsvis lite längre så jag och mannen hinner hämta oss lite.
Sen har min surf på mobilen tagit slut IGEN. Får mer den 2 januari. ANDRA JANUARI. Vem på Telenor borde få sparken? För mig är en ny månad den 1:a varje månad. Grrr!
 
Gott nytt år sötisar! 2016 ska bli super!! :)
Till top