Barbour

Wishlist / Permalink / 1
Jag är sugen på att köpa en quiltad jacka från Barbour. Antingen en svart, marin eller brun.
Jag har Barbour International Waxed Jacket sen tidigare som jag typ alltid använder. Snart är den för kall så då hamnar den i garderoben igen men inför våren ska jag skicka iväg den på en omvaxning.
Jag har vaxat om den några gånger men nu ska den få sig en rejäl genomgång. Skickar man in den värmer de först upp jackan och tar bort allt vax som finns kvar och sen vaxar de igen.
När jag vaxar jackan gör jag ju inte så avancerat, bara vaxar på utan att ta bort det som finns sen tidigare.

Något säkert inte så många här vet om - jag har varit återförsäljare för Barbour!
Det är väldigt speciellt, vilken butik som helst får inte sälja Barbour - man blir utvald!
 
Det lutar mest att köpa den högra jackan eftersom min vaxade är samma modell som den vänstra, men jag älskar den modellen också!
#1 - - Emma:

Den där är så himla snygg! Min vän har exakt en sådan. Är lite avis må jag säga :P

Svar: Hihi! De är underbara! Jag måste måste måste dock skicka iväg den på omvaxning snart. Kostar typ 600 kr, men det är det väl värt. ;) Nu är den mest bleksvart så jag hoppas den blir svart igen med vaxning. Vaxar själv, men det är ju inte samma sak.
Sharpman i Mjölby säljer väldigt mycket Barbour. :)
Camilla

Till top