Köket dag två

Renovering / Permalink / 0
Nu är allt ute ur köket. En elkabel hänger från väggen på samma ställe där de tidigare satt.
De har öppnat upp hela ingången till köket. Innan var det en vanlig dörröppning med en dörr så man kunde gömma sig där inne, men det behöver inte vi så här ska det öppnas upp!
Jag minns det från när vi var på visningen av huset i februari, när jag gick in i köket så sa jag att "här skulle jag öppna upp dörröppningen så allt känns mer luftigt och det hänger bättre samman med matsalen" och så får det bli!
 
 
Vi har tillgång till halva huset, de har satt upp en vägg av plast mitt i matsalen så katterna inte kan ta sig in i byggområdet samt att det inte ska komma så mycket damm i hela huset. Just nu bor vi i en trea med klädkammare, ett badrum och en gästtoalett. ;)
 
 
Just nu är det allmänt kaos här hemma, hälften av sakerna står i badrummet, en fjärdjedel står inne i gästtoaletten och var resten står vet jag inte riktigt.
Ritningar på köket har jag inte riktigt. Det är däremot samma kök som vi hade i lägenheten, bara att den här gången blir köket vitt eftersom den grå färgen har utgått. Kvik Mano högblank.
På ena sidan är dörröppningen inte öppnad i sidleds för längst hela den långsidan ska vi ha förvaring, det blir ingen bänkskiva eller liknande. En hög kyl och en hög frys, båda integrerade, sen en spis och micro, båda upphöjda och sen ett utdragbart skafferi och bredvid ett skafferi med utdragbara lådor.
På höger sida av köket blir det en lång svart bänkskiva med matchande svart diskho. Integrerad diskmaskin, bred induktionshäll och en rejält gömd fläkt.
 
Ritningen på den högra sidan av köket, det blir väldigt "clean"!
 
Vi längtar tills allt är klart!
Till top