Tapeterna i rum två

Renovering / Permalink / 3
Nu sitter det tapeter uppe i sovrum två. Det är kul att känna att det äntligen börjar hända saker, vi har ju mest stått och trampat i två månader i väntan på att allt ska komma igång.
Tapeten är en vägg som ser ut som vitmålade träplankor. Från ett tyskt märke som heter Living Walls. Vi köpte dem för 209 kr/rulle på Bauhaus (som för en gång skull hade prissättningen fel åt rätt håll, det står att de kostar 279 kr/rulle så vi fick ju 70 kr rabatt per rulle, tidigare har de tagit minst tio kronor extra per rulle mot vad det står ute i butiken).
 
Det är en del kvar att göra i det här rummet. Upp med taklister och golvlister, måla dörrkarmen, fönsterkarmen och väggen bakom elementet samt även elementet vitt, nu är det ljust beige. Vi vet att man bör göra det först, men vi har fått prioritera lite annorlunda. ;)
 
 
 
På den sista bilden ser ni samma vägg där det tidigare var garderober.
#1 - - nickisnisch.se:

Det där var en riktigt fin tapet! :) Blir själv sugen på att fixa lite här hemma när jag ser ert renoverande. Vi får förstås inte göra fullt så mycket som vi kanske hade önskat, det är trots allt en hyresrätt vi bor i. :P Men lite nya tapeter och vit färg kan göra mycket!!

Svar: Förstår det! Jag förstår nu nästan inte varför vi inte gjorde något mer i lägenheten när vi bodde där, det var ju en bostadsrätt. Vi planerade ju på att börja göra om badrum och hall, men vi hann ju aldrig det eftersom vi köpte huset istället. ;)
Får ni tapetsera om? Min mamma bor i en hyresrätt i Stockholm, där får de ju välja bland ett visst antal tapeter, astråk!
Camilla

#2 - - nickisnisch.se:

Lyxigt nog får va, tack och lov, välja tapeter hyfsat fritt. Sticker de ut för mycket kan man åka på att få betala för omtapetsering när man flyttar dock :/

Svar: Det är jättedrygt... Iof så hade de som bodde i lägenheten innan min mamma målat hela vardagsrummet blodrött med svarta lister och svart kinestecken över väggarna... Porr? DE FICK BETALA kan jag ju säga! ^^
Camilla

#3 - - nickisnisch.se:

HAHAHA! Oh my God, ja det hoppas jag verkligen att de fick! En kompis till mig flyttade in i en lägenhet där personen före henne målat köksluckorna svarta och skåpen mintgröna... Han fick också betala xD

Svar: Åherregud!
Camilla

Till top