Äntligen fiber!

Osorterat, Renovering / Permalink / 0
I somras började de att dra in fiber i vårt område, jag som är van att ha det från när jag bodde i Stockholm hoppade av glädje när jag insåg att vi äntligen skulle få det här.
Jag minns alla turer förra året med att försöka få TV till vårt hus... Man måste ha en egen antenn, en boxer och så dra en jäkla massa antennkablar genom huset och så vidare. Ni skulle sett de tidigare ägarnas lösning på det hela, det såg förskräckligt ut!
 
Perfekt tajming så blev kabeln nergrävd på framsidan hos oss när sambon stenlade där och igår var de här och installerade allt inne i huset.
Så nu är det bara att välja och vraka bland alla leverantörer. Det ska bli så skönt att få ett internet man kan lita på. Det vi har nu är ett trådlöst från Telenor som i skrivande stund är så grymt segt att jag knappt kan hoppa från sida till sida. Det har i och för sig fungerat bättre än vad vi trodde, men att inte kunna streama något på play t.ex. utan att den måste buffra var tionde sekund är grymt jobbigt... Det händer ibland, speciellt nu över hela helgen, jättesegt!
TV har vi ju inte haft sen vi bodde i lägenheten tills i slutet på april förra året, det ni! ;)
Hemtelefon ska också installeras via fiber. Nu har jag inte haft hemtelefon under de senaste tio åren vad jag kan minnas men när det ingår i paketet så varför inte? Ibland händer det ju att man missar massa samtal för att man råkat ha mobilen på ljudlöst...
Blir vi attackerade av telefonförsäljare så får vi nog helt enkelt bara dra ut sladden. ;)
 

Igår beställdes barnvagn, babyskydd och lite annat som väntas komma kanske i morgon eller på fredag om jag har tur. Ska bli roligt att få ihop och ångesten över att det ännu inte var köpt kan släppa nu.
Det är sånt tjat från många om att man måste köpa barnvagn osv jättetidigt för det är ju enooormt lång leveranstid på dem...
Vi har beställt från Lekmer.se och där fanns allt i lager och ska komma inom 2-3 dagar. Så ingen panik! ;)

Beställde från Zooplus igår, skulle gjort det i söndags men jag vet inte alls varför det inte blev så, nu blir det nog leverans efter helgen förmodligen. Får panikköpa en asdyr torrfoderpåse här i stan för att jag är så klantig.

En ursöt specialdesignad vagnmobil är på väg hit också. Köpt den via en tjej på instagram!
Har även en till här hemma som jag fick för två veckor sen, även den specialgjord just till mig. :) Ni ska få se allt sen när jag fått hem det. :)
 
Till top