Turistar i huvudstaden

Bimmers, Today / Permalink / 0
I fredags åkte vi upp till Stockholm. :)
Vi bor på hotell och vi har faktiskt för första gången haft barnvakt till mini!
I fredags var vi en sväng först hos min mamma och sa hej innan vi åkte in till stan. 
Parkerade vid lejonbacken och gick en sväng i Gamla Stan. 
Vapiano har jag länge velat äta på och nu hade vi chansen!
Jag valde Carbonara och mannen Bolognese, så gott! 
Efter det blev det lite shopping på Åhléns City, Newbie Store och NK. :) 
Åkte hem till hotellet och sov uselt. ;) 

Igår vaknade vi vid åtta och gick ner och åt hotellfrukost (bästa med hotell! Hemma har vi grymt mycket skönare säng och bubbelbad) innan vi åkte till Lekmer i Barkarby och hängde på låset för att få en varsin Loppibag. Blev besviken, hade trott att den skulle vara bra. 
Åkte hem till min mamma och lämnade av mini innan vi körde cab(äntligen!) till Arlanda för att gå på Arlanda Bilfestival. Skriver mer om det i ett eget inlägg sen. :) 
Efter några timmar där tillbaka och hämta mini och sen iväg till Sollentuna Centrum för att fika med min pappa. 
Sen åkte vi hem och låg i hotellsängen resten av kvällen.

I morse åt vi frukost innan vi lämnade mini hos min mamma igen och vi åkte in till stan för att få lite egentid (fast jag kände mig halv hela tiden!).
Först hade vi tänkt att åka nån sightseeingbåt men hoppade det och köpte en varsin glass som vi smaskade på längst Strandvägen bort till Djurgården. 
Efter några timmar åkte vi till min mamma och mini igen och nu har vi nyss kommit tillbaka till hotellet efter en promenad i omgivningarna. :) 






Till top