Julafton 2015

Today / Permalink / 0
Igår åkte vi hemifrån vid 07:35, ut på E4:an med sikte på Solna.
Det var förvånansvärt mycket bilar ute ändå trots att det var julafton. Jag blev dock bara omkörd av två och körde om ett par stycken så det kanske inte var så många ute, bara att det kändes som många.
 
Vi var framme i parkeringshuset till Mall of Scandinavia vid tjugo i tio. Gick upp och gick på de överflashiga toaletterna och så öppnade butikerna lagom tills att vi gått en kort sväng förbi alla butiker på övre plan.
Sååå skönt att det var sååå lite folk! Perfekt tajming så sätt att åka förbi på julafton när vi ändå skulle passera där. Vi hade en och en halv timme på oss att gå runt där innan vi var tvugna att åka vidare.
 
Vi tog en snabbis att titta på Teslan, gick in på Illum Bolighus och köpte en julklapp till vårt hus, haha.
Sen in på Legobutiken, H&M Home och lite andra innan vi gick ner till Dunkin Donuts där mannen köpte oss en varsin skink- och färskost bagel och te. Så gott!!
Vi rörde oss sen mot bilen där vi bytte om lite snabbt (alltså bytte tröja till skjorta osv ;) ) och sen körde jag mot Märsta.

Årets julfirande var hemma hos min ena kusin och hans familj och där var alla i släkten på min mammas sida som bor i Sverige (några bor i Finland) och vi hade det såå mysigt med julmat, Kalle Anka, paket och mys.
Jag är så nöjd!! Äntligen en ordentlig jul igen och så ska det bli varje år för minis skull.
 
Mini blev sååå bortskämd av alla! Vi hade inte alls förväntat oss några paket till honom så vi tog med några som vi själva köpt men även jag och mannen fick paket. Hihi! :D
 
Flera träleksaker (Brio draghäst, Brio klosslåda, bil x 2, marackas), några jätteroliga böcker, massa fina kläder, badankor, ett halsband med en bil som hänge, lite dopsilver, en traktor med släp (högst upp till vänster) som spelar lite musik och kan köra framåt. Så mycket fint!
Lite kom inte med på bild men det här är det mesta. Några av sakerna var från oss (vita bilen, klosslådan, marackasen och några av kläderna) och vi hade inte tänkt köpa så mycket julklappar eftersom han har det mesta som behövs och så fyller han ju ett år om en månad(!!!) så det blir lite att man kan ta mer då också. :)
 
Min underbara, superfina, snygga karl överraskade mig rejält genom att pricka in tre av mina julklappsönskningar, hihi!
På morgonen fick jag min gamla (grafisk design) lärare Anette Rosvalls bok "Afternoon tea" och när vi kom hem fick jag det stora serveringsfatet i spets från Mateus och de underbara örhängena från Lily and Rose. Ih!
Älskar dig underbara du! Till månen och tillbaka hundra miljarder gånger! <3
 
 
Vi åkte från Märsta vid 18:30, mini somnade direkt och sov hela vägen hem. Vi stannade en snabbis på 7eleven vid Hallunda för inköp av dryck och så var vi hemma prick 21:00. Då vaknade mini och var piggelin tills 23:30 då vi alla somnade i vår stora säng.

Jag är så nöjd med denna julaftonen! <3
 
Idag på juldagen har vi varit iväg i några butiker. På Mio köpte jag tre tomtar som jag spanat på ett bra tag och nu fick jag dem för 6 kr styck! Haha! Så nu har jag lite fler tomtar till nästa år. :)
Sen var jag en supersnabbis inne på Lager157 utan att hitta något och mannen var på Elgiganten och hittade en Blu-ray.
På Mediamarkt köpte jag några USB-minnen och mannen några fler Blu-ray. Sen gav vi upp. ;)
Eller jag sprang in på Maxi för att köpa ersättning och Bregott och då höll de på att skylta att de reade ut all julbelysning för 50% och jag haffade ett hjärta jag tittat på ett tag. Så blev det inte 50% i kassan och hon i kassan vägrade försöka något som helst så jag sket i hjärtat för jag vägrar betala fullt pris när det ska vara halva priset för att en tant i kassan har en dålig dag. Sen satt ju man och barn i bilen och väntade så kunde inte ta hur lång tid på mig som helst. :P
Till top