Snöslask på stan

Mamma till Mini, Today / Permalink / 0
Igår när vi var iväg till mannens jobb och hälsade på när han hade rast så kom en kollega till honom in i fikarummet och min man beklagade sig lite över hans enormt långa pass och hans kollega hade blivit inställd och skulle kört till Kalmar två timmar innan och slutat för kvällen samma tid som min man och när hon fick höra om hur konstigt schemat hade blivit så erbjöd hon sig att köra hans tur till Västervik.
Tack du underbara människa!
Hon skulle ändå jobba till 20 då mannens tur slutar så istället för att sitta och göra något annat på jobbet en söndagkväll så tog hon hans tur så han fick komma hem till oss och sova ordentligt istället för att ligga och sova några timmar på soffan på jobbet. Woho!
På vägen hem körde vi till Maxi och köpte lite saker, en pulka bland annat!
Köpte även en ny julstjärna av modellen Markslöjd Härnösand som jag har sen flera år tillbaka vars LED-ljusslingor har gett upp (Markslöjd tyckte helt enkelt att jag skulle köpa helt nya stjärnor men jag propsade på dem att de minsann borde ha extra ljusslingor som man kan köpa till, lite som refill till tvålpumpen liksom för stjärnan är det inga fel på! De skulle ta till sig det så vi får se) och dessa var nu till halva priset (125 kr) så nu har vi två nya och de äldre lägger jag undan och hoppas på att kunna hitta några ljusslingor till i framtiden.

Vi åkte hem och sen var det bara ut med pulkan i snön med mini så han fick testa på att åka pulka för första gången. Mycket uppskattat! :D
 
 
Idag var mannen hemma innan tio från jobbet eftersom han bara hade första svängen till Västervik, men den var dessutom inställd.
Vi åkte in till stan och gick lite i butiker. Först PoP där jag köpte lite strumpor som fanns på rean. Sen till Bokia (eller är det Akademibokhandeln nu?) och tittade på lite barnböcker, främst Barnkammarböckerna som jag ska önska till Milton i ettårspresent. :)
 
 
Sen in på Epok för att köpa en speciell fotoram men den var slut (samma sak på Mall of Scandinavia), kromfärgade ramar verkar vara populärare än mässing för tillfället, mycket underligt.
Beställde en i alla fall så de hör av sig när de fått in dem igen.
 
Vi gick till Lättsam på Nygatan för mannen hade aldrig varit där och han fastnade bland många av alla leksaker som finns där. Nästan allt är i trä tror jag. Riktigt fina saker. :)
Jag stod och petade på Jellycats katterna och lejonet som är sååå söta. Mannen har dock satt ett förbud på att köpa gosedjur så jag får väl önska såna till mini. ;)
 
 
Vi hann även en snabb vända inne på Brands for Kids som mannen heller aldrig besökt. Jag visade en organizer jag tänkt köpa ett tag men vi får se! Velmaja här.
 
Sen hamnade vi på H&M som sista anhalt där det var kaos. Föräldrar som skulle prova tre hundra jackor på varje barn som skrek av frustration och trötthet. Pust!
Jag köpte en tröja jag tittat på i ett halvår till mini. Minsta som fanns var 110 så den passar väl om tre år eller nått. Haha!
Ett par tjockare tumvantar och en tunnare mössa till våren hängde med i påsen hem.
 
På vägen hem stannade vi åter igen på Maxi för jag skulle lämna tillbaka en Coca Cola vi köpte igår som var öppnad redan i butik, vi märkte det såklart först när vi kom hem.
Mannen sprang in på pizzerian bredvid Maxi och köpte med en pizza till lunch som vi delade på. Så sjukt god var den. Kyckling, curry, bananer och ananas var det på. Jag beställde jämt sån förut när jag bodde i Stockholm. Mums!
 
I morgon blir det nog en lugn dag för mig och mini. Ska försöka framkalla lite bilder (alltså skicka iväg alla på framkallning), beställa lite annat, betala räkningar, städa hemma, gå på promenad och sånt välbehövligt. :)
Till top