Tisdag

Mamma till Mini, Today / Permalink / 0
I morse var mini och jag på BVC för tio månaders kontroll.
Läkaren som undersökte honom idag var samma läkare jag träffade på vårdcentralen förra veckan! Hon var riktigt trevlig. :)
Mini fick massa plus i kanten för att han kan peka vart lampan i taket är, att han slår två klossar han håller i mot varandra, att han vinkar och tar små saker med "pincettgreppet", allt på automatik också så de slapp försöka få honom att göra det på beställning. ;)
73 cm lång och 9280 gram tror jag vikten var. Så han växer på längden men vikten stannar av ganska mycket nu. Från att ha gått upp närmre ett kilo i månaden för ett halvår sen så går han upp ungefär 150 gram nu och har gjort så i tre månader.
Senaste månaden har varit rätt jobbig med förkylning, tänder som kom och en svampinfektion i munnen - allt samtidigt vilket blev matvägran och han är fortfarande väldigt krånglig med maten. Sen så rör han sig extremt mycket jämfört med för tre månader sen, då låg han på samma fläck där man la honom. Nu ålar han iväg i världens fart mot ett mål och ställer sig mot möbler och går längst med dem.
 
Hantverkarna var här vid lunch för att byta en sektionsdel på uterummet som levererades fel men så hade Santex där vi beställt allt från skickat fel igen(!) så det tar ännu längre tid.
Det är en aluminiumlist som är upp och ner eller bak och fram, jag vet inte riktigt exakt, men som gör att det inte går att låsa en av skjutdörrarna så inget allvarligt men det ska ju vara rätt med tanke på hur mycket uterummet kostade!
 
Mannen kom hem strax innan tre, fick en mini i famnen som somnade om och jag gick runt och städade lite inför helgen (badrumsskåpen lär ju alla tjuvtitta in i så bort med allt pinsamt ;) ) och sen åkte vi till Jula och handlade en värmefläkt för att kunna värma upp uterummet tills på lördag eftersom vi nog kommer behöva ha lite folk där ute i helgen, en kaffebryggare(!!!!!), en kaffetermos(!!!!) och en rosa skärbräda.
Jag hade A L D R I G i hela mitt liv trott att vi skulle köpa en kaffebryggare men vi vill inte bjuda på pulverkaffe i helgen. ;)
Vidare till Maxi för att köpa en ljusslinga men det visade sig att den på 14,5 meter bara bestod av 4,5 meter lampor. Bah! Jag hade räknat med åtminstånde 12 meter lampor så man hade kunnat hänga den fint i uterummet. Nu behöver vi köpa tre såna istället, blä! Så vi hoppade den för tillfället och köpte lite proviant till helgen istället.
 
Nu ikväll gjorde vi tacos med pulled pork, sååå gott!

Jag har slut på surf på mobilen och får mer inatt (vägrade köpa 1 gb igår för 69 kr eftersom allt jag inte surfar för försvinner inatt när jag får ny, så dumt Telenor!!). Instagramabstinensdeluxe.
Till top