Nu är han här!

/ Permalink / 1
Fördriver tiden nu sådär halv fem på morgonen när vår lille vaknade och ville ha mat. :) 

I lördags hade vi tid på morgonen på förlossningen för att bli igångsatta och vi åkte dit. 
Det första vi får höra när vi väl kom dit var att det var för fullt på avdelningen och det fanns inget rum till oss. 
Panik. Bokstavligen. Jag bröt ihop kort sagt. 
Vi fick åka hem och vänta på att de skulle ringa när de hade plats för oss. 
Det hade varit kaos på natten och de hade fått hänvisa vissa blivande föderskor om att åka till Jönköping eller Nyköping för det var fullt i Norrköping också! 

Hemma gick tiden enormt långsamt men ett samtal senare så var vi på plats på förlossningen vid 16:00. 
Jag säger att igångsättningen började först vid 17 för det var då de började det hela med en liten ballong! 
Snabbt gick det också, vi hade räknat med tre dygn som alla säger att en igångsättning kan ta men 03:21 var han ute! :) 

Igårkväll kom vi hem från BB så det här är första natten hemma. Skriver ihop en förlossningsberättelse när jag hinner sitta vid datorn istället. 

Jag kan ge lite spoliers om att det var allt från att vara hög som ett gigantiskt höghus på lustgas, att be narkosläkaren döda mig, fråga hur barnmorskan kunde ha valt att skaffa barn nummer två när hon varit med om det här - till att sitta och sova mellan värkarna och inte kunna hålla emot några som helst krystvärkar. ;) 
Återkommer! 

#1 - - Anna:

Grattis till er lille kille! Försök att njuta av första tiden hemma. Ser fram emot att få läsa förlossningsberättelse.

Till top