Mysiga dagar

Today / Permalink / 0
I onsdags åkte mini och jag bussen ner till stan och mötte upp Victoria på en sväng. :)
Först var det ju lite tågstrul med olycka söder om stan tidigare på morgonen och i och med det hann väl nån sno lite koppar mellan Linköping och Norrköping så V blev lite sen och mini och jag vinkade av pappa/mannen som skulle köra tåg ner till Oskarshamn.
 
 
Victoria kom en halvtimma sent och då hade mini hunnit slänga i sig en flaska så det var på så sätt bra att det blev lite senare så vi slapp panikstanna någonstans för att mata barnet. ;)
Vi gick runt på stan i olika butiker och åt en väldigt lätt lunch inne på Donken (mest barnvänliga stället att mata barnet på!).
Efter ytterligare en sväng gick vi tillbaka ner till stationen och vinkade av Victoria som åkte hemåt igen och vi tog bussen upp till Valla där vi mötte upp Martina och Jakob på en promenad bort till Gamla Linköping och in på Cloetta där jag köpte med en låda choklad. :)
Tillbaka till busshållplatsen där vi klev av och precis då kom bussen. Så bra tajming!
 
I torsdags slutade mannen tidigt eftersom han sovit i Oskarshamn och var även ledig i fredags och helgen så det har varit fyra mysiga lediga dagar som vi ägnat åt att umgås och fixa med huset. :)
Jag krattade hela baksidan av huset i torsdags så det ser lite bättre ut nu när hela gräsmattan inte är full med löv.
 

Elin och Maja var här på fika i fredags och spanade in uterummet som nu är klart (bara elen kvar att ordna när vår elektriker har tid).
Mini och Maja lekte en stund med minis leksaker i vardagsrummet och inne i minis rum. Fick mig att inse att nu är det dags att börja städa bort alla mina saker från hyllan i minis rum för att göra det mer lekvänligt (läs: barnsäkert).
Maja som kan ställa sig upp (försökte även klättra upp i vår höga soffa, busa!) nådde alla ljusstakar vi har framme i vardagsrummet så jag får väl inse att det är dags att gömma dem i något år snart. ;)
 
Ignorera frostingen på cupcakesen ;)
 
I lördags åkte vi till Hantverkargården i Ledberg och kikade. Inte så stort men mysigt! :) 
Vi var även en sväng bort till Biltema, Maxi och Lekia. 
 
Igår var det ju farsdag och mannens första riktiga farsdag (förra året låg ju mini i magen) så han fick två Warhammer 40K tidningar, en trisslott (med vinst) och fyra kallingar. ;) Sovmorgon blev det ingen men det är svårt med en liten busunge som sover mellan oss i sängen! ^^ (Han sover först i sin säng och vaknar han någon gång på natten tar jag automatiskt upp honom i vår säng, många gånger minns jag inte ens att jag har gjort det så jag gör det nog i sömnen... Dags att sluta med det!). :)
 
Idag har mannen plastat om nästan alla fönsterbrädor med dekorplast av marmortryck. Det blir såå snyggt!
Mini och jag var ute på en promenad på nästan 1,5 timme i blåsten.
Nu ligger de två och sover i sängen inför att mannen ska jobba ikväll så jag ska nog passa på att göra lite sånt där vardagligt måste (mocka kattlådan, plocka i diskmaskinen, starta en maskin tvätt...). :)
Till top