Namngivelse, välkommen-skylt, sanering av hus

Today / Permalink / 0
Jag skulle bloggat igår kväll. Datorn påslagen och jag satt redo. Så hör jag hur en katt sitter och hulkar sig.
Panik! Mannen och barn sover, det är mörkt i nästan hela huset eftersom jag bara tänkte skriva några rader och sen gå och lägga mig tidigt (klockan var strax efter nio). Det var lite svårt att försöka lokalisera katten till en början men sen eftersom Stare kom springandes i panik förstod jag att det var hon som var dålig.
Någon timme tidigare hade hon varit på lådan och var rätt lös i magen om vi säger så...
För att utelämna några större detaljer så sprang jag efter henne och höll henne borta från mattor men när hon sprang in i sovrummet fick jag typ panik. Där kan jag ju inte tända eftersom två i familjen ligger och sover och till råga på allt sprang hon in i vår garderob där jag inte själv kan gå in och leta efter henne.
Efter en stund fick jag in henne i badrummet där jag stängde in henne, förberedde schampo och allt och körde ett bad av katt mitt i natten.
Vi har ju fått igång golvvärmen där inne så hon fick sitta där inne ett bra tag och torka medan jag sanerade golven. Blä!
 
Mini känns lite krasslig fortfarande på något sätt. Han sover mycket och är lite snorig. Inget mer, så inget speciellt.
 
I söndags var vi i Hjulsbro och var med på Jakobs namngivelse! Så mysigt och många barn. Mini var halvt galen stundvis och mannen jobbade så jag var där själv med honom så det var lite jobbigt att försöka fika när han skulle riva ner halva bordet genom att dra i bordsduken. ;)
Men det gick!
Vi hade köpt en sparbössa i form av en robot i silikon från KG Design till Jakob och så en tavla. :)
 
Igår var jag och storhandlade på Maxi helt själv. Sån lycka över något så litet. Ni som inte har barn förstår inte riktigt skulle jag tro.
Men att få gå helt själv med en kundvagn utan att ha ett barn som kräver konstant uppmärksamhet för att inte trilla ur kundvagnen eller som tappar humöret stup i kvarten, det är egentid deluxe!Köpte med mig en packning grytbitar så ska göra en sån långkok gryta någon dag. Nästan så jag måste tillbaka och bunkra upp ännu mer. :)
Hann även skicka alla inbjudningar på posten igår. 53 personer bjudna till minis namnkalas. Hehehe. Vi ska vara hemma hos oss. Jag får gå runt och tigga extrastolar av grannarna i värsta fall.
 
Just nu ligger mini och sover förmiddagsvilan och jag ska väl försöka ta hand om huset lite.
Jag märker på ett sätt en väldigt stor skillnad på mig själv sen jag fick barn - allt händer på en gång så att säga.
Ni vet när man suttit i soffan på kvällen och ätit popcorn, chips och druckit något så kunde man vara så trött att man gick och la sig direkt och tog hand om allt på morgonen istället. Nu är det inget sånt!
Nu plockas allt undan, kuddarna och filtarna ställs och viks på plats så det ser bra ut. Det gör sånt skillnad för mammasjälen att fixa allt sånt direkt.
Samma sak som att packa skötväskan dagen innan man ska iväg till exempel, det gör underverk.
Allt tänk "jag gör det sen" är försvunnet (förutom att vika tvätten som brukar få vänta pga prioriteringar) och görs direkt istället. Sån skillnad det gör!
 
Cabben ska iväg till verkstan idag för att undersöka varför spolarvätskan inte tar sig hela vägen till vindrutan.
Sen ska den tvättas, besiktigas och ställas av för att den ska inte köras vintertid längre.

Min mamma kommer nästa vecka och ska vara lite barnvakt när jag och mannen ska rensa och sortera i garget. Det är inte så mycket saker där ute egentligen (tomt om man jämför med grannarnas garage) men vi hittar ju ingenting när vi letar efter saker eftersom ingen kartong är märkt.

Mannen kör sista vändan till Västervik med tåget alldeles strax, sen har han "F-dagar" som jag inte vet vad de står för riktigt, fri-dag? Han är ledig i nio(!!!) dagar sen. Fantastiskt! <3
 
Btw - Ä N T L I G E N har jag fått tag på den gamla "Välkommen hem till oss" skylten från Different Design!
Jag har letat efter den i ett halvår men det finns ju bara den nya stilen överallt och den gillar inte jag.
Jag bildsökte på Google efter den, ser en bild märkt med en försäljningssida för privatpersoner. Ett år gammal annons som fanns kvar.
Säljarens förnamn var lite ovanligt och hon bodde inte i en allt för stor ort och jag sökte lite mer och hittade henne på Facebook där jag skickade ett meddelande och frågade om den fanns kvar (kunde skickat mail via försäljningssidan men Citiboard använder jag mig aldrig av för att sälja saker...) och två dagar senare var den min! :D
 
 
Till top