Färdigt uterum!!

Gravid / Livet med bebis, Renovering, Today / Permalink / 0
Igår åkte vi till Babyproffsen och köpte sista exemplaret de hade hemma av Maxi Cosi Mobi XP Comfort. Så nu har vi köpt stol nummer två som ska fungera fram tills att mini är fyra år och vill sitta framåt istället. Så skönt!
Nu ska jag bara fota och lägga ut babyskyddet på Blocket så fort jag hinner. Tillsammans med flera andra barnprylar som jag har rensat bort som inte längre kommer användas.
Rensa och sälja, det är min melodi. Här sparas inget. :)
 
Idag blev hantverkarna klara med uterummet. Så skönt! Men det kommer kännas tomt att inte ha någon som kommer vid halv åtta på morgonen och bankar utanför. ;) Tänk att kunna gå från sängen till toan på morgonen i bara trosor, det har man ju undvikit senaste månaden. Haha!
Det är lite småsaker kvar att fixa. Två lister intill innerdörrarna ska köpas. Elen ska fixas och så ska ett lås bytas på ena dörren för den var åt fel håll från tillverkaren.
Till våren ska det målas en del för att förbättra den vita färgen. Det måste ju vara minst tio grader varmt ute under några timmar så det är dumt att chansa och slänga på färg nu och så blir det kallt och vätskan i färgen spräcker träet.
 
Fina Rebecka var här på fika i tre timmar. Så kul! Senast vi sågs var när vi var i Ullared förra månaden.
Jag hade gjort chokladbollar och en knäckig äppelkaka. :)
 
Sen skulle jag montera bilstolen i bilen eftersom jag inte hann det igår och tacka vet jag Youtube!
Tjejen på Babyproffsen sa att det medföljer en monteringsanvisning men det enda jag hittade var en klisterlapp på sidan av stolen som var halvt oläslig så sprang in och sökte lite på YT istället och så var stolen monterad på fem minuter efteråt. :)
Mini och jag tog en sväng upp till ICA (men han somnade på två sekunder så det blev en sväng bort till Jägarvallen och tillbaka) bara för att känna på stolen. Den fick klart godkänt! :)
 
Mannen satte ihop vår utegrupp som väntat inne i vårt biorum i två år. :) Jag har nog listat ut vilken matta som skulle passa riktigt bra där under! ^^
 
Till top