Jönköping

Today / Permalink / 0
Mini håller på och får tänder just nu vilket resulterar i väldigt orolig sömn. Vid två vaknade han och gallskrek i gråt och lugnade ner sig efter en stund med flaska. Sen vid fyra var det samma visa igen men det gick inte att få honom sömnig igen och eftersom klockan "egentligen" var fem så gick vi upp.
Han är nio månader gammal idag (hej tiden vad du flög iväg!) och mellan 8-10 månader så är det mycket orolig sömn med mardrömmar och liknande hos de små så det spelar ju in lite också.
Vid sju väckte jag mannen (våra kroppar var ju vana vid att klockan var åtta så det kändes humant att väcka honom) och överlämnade barn för att själv få sova en stund eftersom vi skulle vara i Skänninge vid halv tio.
Vaknade tjugo över åtta och insåg att det blir nog lite tajt detta.
I med frukost i oss alla tre och in i bilen med alla saker och iväg till Skänninge där vi mötte upp underbara Rebecka och bytte bil (vår lilla som bilstolen är monterad i får bara in två vuxna nu för den främre stolen framför minis bilstol är så långt framskjuten att det inte går att sitta i den om man inte är riktigt liten och kort!

Vi styrde mot Jönköping och åkte först till Charlies Häst och hund där jag senast var för typ tre år sen. Kändes lite tomt och så mot sist jag var där när de precis öppnat butiken. Rebecca hittade ett par strumpor. :)
Vidare mot A6 och första anhalten blev lunch och mini körde hej baberiba och skrek och slängde sig runt i stolen. Hehehe. Ja. Man får försöka strunta i alla andra som är där. ^^
 
När alla ätit upp och jag sanerat halva restaurangen från barnmat så gick vi in på Haga Hem, sen en sväng på Lindex för att byta en mössa till mini till en body istället och blev det en sväng inne på Cervera och slutligen Iems.
Rebecka köpte flera jättefina saker och jag köpte ingenting för ovanlighetens skull!
Hittade en blomma jag letat efter ett tag i en blombutik men den var planterad i ett arrangemang så jag orkade inte fråga om jag fick köpa den. :p
 
På vägen hem stannade vi en snabbis i Gränna och köpte med lite polkagrisar hem. :)
 
Just ja, vår lille man har ju listat ut hur man kan ställa sig mot saker nu också. Typ tre sekunder efter jag tog bilden tappade han balansen lite, slår överläppen i kanten han håller i, släpper taget om kanten för att det gör ont på läppen och därmed ramlar bakåt eftersom han inte har nån balans. Det är nog dags att köpa en sån tyghjälm nu!
Till top