Norrköping

Today / Permalink / 0
I söndags var jag iväg själv till Tornby en sväng för att gå på Rusta och Maxi. Mannen och mini stannade hemma och kollade på F1 från Ryssland.
En sväng inne på Rusta utan att hitta något och sen en väldigt kort och snabb sväng inne på Maxi resulterade i hem och hämta ungen och sen tillbaka igen för de hade ju en fotograf på plats för gratis fotografering (sen lär det kosta multum att köpa bilderna kan jag tänka mig...).
Klädde på mini lite nya mörkgrå kläder från Newbie, den stickade tröjan var alldeles för stor så vi får se hur den ser ut på bilderna sen. ;)
Först fick han sitta upp på en stor vit fotpall av skinn med en grå pälspläd på. Det gick sådär. Han är ju åtta och en halv månad nu och fotografen berättade att mellan sju och nio månader är de väldigt svåra att fota.
Jag kände knappt igen mini, han som brukar vara så glad och nyfiken ändrades till en blyg och ledsen liten pojke men efter lite mjau-ljud från fotografen och att hon låtsades nysa gjorde att mini fick fram lite leenden. :)
Igår åkte vi till Norrköping för att besöka Babyproffsen eftersom vi har hört att de är så mycket bättre där än här i stan då service inte verkar finnas med på deras världskarta.
Luftig och trevlig butik (som inte har sånt hemskt golv som butiken här i stan har), personal som sa hej när man kom in genom dörrarna, som även kom fram två gånger och frågade om vi ville ha hjälp! Det händer aldrig här i stan.
Jag testade Bugaboo Bee+ som jag varit sugen på och blev lite besviken men kan ändå tänka mig att ha den som extravagn.
Målet med besöket var att testa en bilstol och som jag tänkt är det till 99% säkert att vi köper en Maxi Cosi Mobi XP Comfort. :)
Vi köpte ingen där utan ska fundera lite till (vill helst testa den i bilen innan också) och gick vidare upp på Lekia där vi gick runt och kollade på massa leksaker. Mini fick sig en Diddi från Babblarna. :)
 
 
 
Sen åkte vi till Max för intag av lunch i hopp om att stöta på en gammal barndomsvän till mig som jobbar där i vanliga fall men även hon är föräldraledig nu då hon fick en son tio dagar innan mig men hon hade precis hunnit åka hem. Typiskt! Vi som inte setts på tio år. :)

In mot stan där vi tog en sväng inne i galleriorna utan att köpa något och sen åkte vi vidare mot Blomsterlandets bindericentral som jag länge tänkt besöka och äntligen hann vi det. Köpte två pinnar med hjärtan på att sätta i blomkrukor för dekoration, annars blev det mest inspiration som tankades. :)
 
Precis när vi kom hem så kom Thomas förbi hemma hos oss för en spelkväll tillsammans med mannen min och de satt och spelade bra länge och jag hann somna innan de slutade! ^^
Till top