Storhandling, föräldraträff och babysång

Gravid / Livet med bebis, Today / Permalink / 0
Idag har vi hunnit mycket!

Vid åtta vaknade vi och gick upp (äntligen lite sovmorgon! Annars går vi oftast upp strax efter sex på mornarna... Zzz.). Tryckte i barnet gröt och mig själv några mackor. Sminkade mig. Blundade för kaoset efter morgonen och så gick vi iväg till babysången vid kyrkan.
45 minuters sång som passar barnen i ålder och sen fika (typ en second breakfast) innan vi knatade hem igen.
Mini somnade som planerat i vagnen och jag hann läsa tidningen som låg i brevlådan i morse och avnjuta en kopp te medans jag även målade naglarna (!!).
Mannen kom hem på sin rast på jobbet och vi åt lunch och sen gick vi vidare till BVC för absolut sista föräldragruppträffen. Tror vi har setts där fem gånger nu? Konstigt att det var sista!
Vi pratade om mat och lite sånt där vi står inför nu, som förkylningar som är väldigt vanligt när barnen börjar på förskola och hur man ska tänka när det kommer och så.
Passade på att väga mini också och nu ligger han på 9160 gram så över 9 kg. Börjar kännas nu när man bär. ;)
 
Han slocknade i vagnen på vägen hem och mannen var redan på jobbet sen ett tag tillbaka så jag satt och rullade tummarna en stund innan jag lyfte ur barnet ur vagnen och lyckades placera honom inne i bilen och i bilstolen utan att han vaknade!
Körde iväg till ICA för storhandling och första gången han fick sitta i vagnen. Det blev poppis!
Ni ska bara se hur han charmar alla som går förbi. Världens leende och alla tanter bara smälter. Hahaha! De vill säkert fram och rycka lite i kinden på honom. ;)
 
 
 
Köpte med en hel del hem. Liberos nya blöjor "Touch" och Ottovälling (färsk och ekologisk) och lite annat som kan behövas nu när jag för en gångs skull ska försöka börja laga egen mat till honom.
Försökte även hitta ICAs egna grönskasfond i frysdisken men den hade de visst slutat ta in så får leta efter den på annat håll.
 
I morgon skulle Elin och Maja kommit hit men de är sjuka (krya på er!!) så jag och mini ska nog ta en långpromenad. Behöver röra lite på fläsket!
 
 
Till top