Babysång och mammaträff

Mamma till Mini, SHOPPING, Today / Permalink / 0
I torsdags var det igen dags för babysång. Så kul på ett sätt!
Jag kan inte låtarna alls så det blir nog bättre med tiden men att träffa andra mammor och barn i ungefär samma ålder och prata och lära sig av varann efteråt på fikat är guld!
 
När vi kom hem och mini sovit en stund så åt vi lunch och åkte sen till Ikano och gick runt där en sväng.
Hade fått lite bonus och rabatter från Kappahl så köpte två bodys och ett par byxor ur nya höstkollektionen med ursöta paraplyer på tyget. 68 kr blev det totalt. Helt ok. ;)
 
 
Till middag gjorde jag min lax och citronpesto i ugn med potatis, sparris och en sallad till. Mycket gott!

Igår var vi iväg till Hanna och Sigrid på mammaträff. Vi var fyra ur vårt mammagäng som var där.
Så mysigt att ses ofta och fika (jag fuskade faktiskt och fikade men jag har hoppat över massa godsaker senate tiden, klapp på axeln!) och prata om allt och ingenting.
Gick därifrån runt halv fyra och jag som inte fått tag på min mamma på över ett dygn blev lite rädd och ringde några släktingar och en granne till henne som själva blev halvt panikslagna men till slut fick vi tag på henne och hennes mobil var avstängd (vilket aldrig händer) och katten hade bitit av laddkabeln (den katten biter av allt... Minns när han bet av min laddkabel till datorn, då var han väldigt väldigt billig!) så hon kunde inte ladda upp mobilen utan att köpa en ny men nu så funkar allt. :)
 
Igår var mannen på Vallarejv så det blir nog mest chill här hemma idag. Jag är sugen på att göra något, som vanligt.
Rensade lite i rabatten på framsidan igår. Planterade löken jag köpte på Gekås här om dagen och så var en här och hämtade lite lök jag grävt upp på baksidan som jag inte får plats med någonstans.
Blomlökar är riktigt dyra i större mängder så istället för att slänga det på tippen så skrev jag ut i en lokal växtsida på Facebook att jag har massa pärlhyacintlökar om någon vill ha och folk nappade direkt.
Har en som kommer idag eller i morgon också, sen får det räcka. ;)
Till top