Full rulle

Today / Permalink / 1
Ni vet kvinnan jag skulle möta upp och köpa gardiner av? Virrigare än virrigast.
Igår skrev jag och frågade när hon skulle till stan idag och vart i stan det handlade om, svarade hon? Nej.
I morse skrev hon att de är på väg in till stan och är där om en timme. Hallå, vad hände med framförhållning? Jag har skrivit till henne att jag har ett litet barn och jag behöver få veta i god tid när och vart jag ska vara för det går inte bara att slänga sig in i bilen och mötas upp på en kvart. Men det missade hon. Tydligen har hon tre egna barn men fattar inte alls saken med det hela.
Hur som helst skulle hon i närheten av mitt jobb så jag sa att vi kunde mötas vid den parkeringen och helt plötsligt skulle de vara framme en halvtimme tidigare... Herregud.
Tur så är mannen hemma så jag kunde åka utan barn och jag var där på tjugo minuter, nej - då var de försenade och skulle komma om 40 minuter i stället.
Jag gick in och pratade lite med mina roliga kollegor och sen passade jag på att dammsuga bilen på Shell/7Eleven medan jag väntade.
Sen kom de. Jag hade tänkt klaga på att hon var den mest besvärliga människa jag varit med om att handla av men orkade inte alls, tog gardinerna, kollade igenom dem, betalade och åkte.
Jag är jätteglad att jag hittade gardinerna. De var oanvända och går inte längre att köpa på IKEA så på så sätt är jag ju tacksam för att hon skrev men lite får man väl skärpa sig när man ska sälja saker?
 
Efteråt åkte jag hem, gav mini mat och sen åkte vi hem till fina Annie för att kolla in hennes nya lägenhet. Mycket potential! Ska bli kul att se hur det blir när väggarna har fräscha tapeter osv. :)
Blev bjuden på en superdupermegagod hallonpaj, sådär riktigt syrlig som jag tycker om. Mumma!

När vi varit där en stund åkte vi till Biltema för att köpa ett par hörselkåpor till mannen (som inte riktigt klarar av minis jättehöga toner när han sätter igång och skriker) och en skylt till bilen.
Sen gick vi in till ICA Maxi och handlade lite, bland annat sötaste kökshandduken på länge. Rosa med katter på. :)
 
Hemma igen gjorde jag mat, Fusk fish n'chips från senaste Buffétidningen. Det blev jättegott!
Fast jag som jobbat inom restaurang under ett längre tag stekte fisken lite längre, sisodär en kvart längre för att inte servera något som kan ge magsjuka. ;)
Ska absolut göra det igen! Men halvera receptet då. ;D
 
Nu håller jag på och tvättar lite, dricker te, tar igen allt på nätet jag missar när jag sällan sitter vid datorn och lite sådär. :)
I morgon hoppas jag på att få gratiskoder på Iittala ljusstakar, att Proauto här i Linköping hör av sig så vi kan komma och testköra lite bilar och att vi kommer iväg och kikar på vattenkokare. Måste byta batteri i min klocka också. Det blir en tur på stan helt enkelt!
Bokat bord på Pinchos i morgon också, spännande!!
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Kul att ni kom förbi på fika och roligt att du gillade hallonpajen :D

Svar: :D
Camilla

Till top