Lång väg hem från Bollnäs

Today / Permalink / 0
Igår åkte vi på morgonen in till Bollnäs centrum för att handla billiga blommor.
Tydligen står en blomsterhandlare på samma plats varje onsdag och säljer billigt!
Jag fyndade (tror jag i alla fall!) två funkia för 80 kr. Jag hade inga kontanter heller så svärfars fru bjöd på dem, tacktack! :D
 
 
Sen åkte vi till Mobackes igen för mannen ville titta på allt (jag hade pratat en hel del om affären ;) ) och jag ville köpa några grå krukor som jag såg dagen innan.

När vi shoppat klart åkte vi tillbaka till huset och åt lunch och packade det sista innan vi åkte till närmsta Ingo och tankade och sen ICA för att köpa lite dricka och gottis (Maltesers för första gången på tusen år) att äta under resan hem.
Vid två lämnade vi Bollnäs, jag körde. Det flöt väldigt bra hela vägen fram till Rosersberg där det blev någon konstig inbromsning som lättade efter några hundra meter och vi svängde av vid 7eleven vid Stora Wäsby.
Ah fy fan vad äcklig toaletten var! Hua.
 
Vi bytte så mannen körde och sen såklart, som vanligt, varenda gång, så var det kö vid Järva Krog. Hatar det!
Vi fulade oss längre fram i kön genom att köra i en av de högra filerna och sen tränga oss in i E4:a filerna strax innan Eugeniatunneln och det gick ok. Sen var det kö nästan hela vägen tills att vägen delar på sig och blir 73:an och E4:an.
Sen rullade det ganska bra, fram till Nyköping där vi i måndags såg att man blev omledda på en mindre väg eftersom de höll på med totalt omläggningsarbete av asfalten i södergående körfält.
Kul, det gick sådär i 50 km/h stundtals bakom alla långtradare.
Mini blev jätteledsen ett tag så vi stannade och bytte blöja innan jag ville köra resten av vägen hem. När vi kom upp på E4:an igen blev det rejäl hets. Ingen körde i tillåtna 110 km/h. Snarare 150.
 
 
Hemma strax innan 20.00, lagom mör i skallen!
Till top