Loo flyttar

Mjau, Today / Permalink / 2
Igår var det fem år sen jag och mannen träffades för första gången. På Rebecka och Mårtens bröllop.
Vem hade kunnat tro det? :) Nu äger vi ett underbart hus tillsammans och har en underbar son tillsammans.
Åh så mycket vi hunnit med under dessa fem år. <3
 
Idag flyttade även Loo hemifrån.
Jag har under en längre tid tänkt att försöka få ett nytt hem till honom och förra året bodde han hos en kollega till mig som har en egen katt som är väldigt neutral och trevlig mot andra katter.
Loo var även hos honom i två veckor fram tills i tisdags då jag hämtade honom.
Han visade tydligt att han inte ville följa med hem i tisdags. Sen dess har han varit väldigt deppig här hemma och inte kommit och ätit blötmat när det erbjuds och liknande.
Saken är att han rymmer ut ur rastgården trots inhängnad och nu har grannarna börjat klaga på att han är i deras trädgårdar (han gör inget men hans lukt lockar till sig andra kringströvande katter) och det resulterar i att han får vara inne och de andra två katterna får gå ut = ledsen katt som går runt och skriker konstant tills han tröttnar och lägger sig och deppar någonstans.
Visst hade han kunnat få vara utekatt, men inte här. Vi bor 20 meter från en väldigt trafikerad väg in till stan samt att det är för mycket hus här för att jag skulle tillåta utekatt.
Jag tycker seriöst inte att man har utekatt om man bor i ett så tätbebyggt område som vi gör.
Sen så är Loo väldigt speciell i utseendet. Ungefär tre gånger större än en vanlig huskatt vilket gör att han har en viss stöldrisk över sig. Att någon tar honom helt enkelt för att han ser speciell ut.
Sen finns det även idioter till människor som gör djur illa...

När han bodde hos min kollega så har han inte alls tillfälle att gå ute vilket jag tror gör att hans instinkt att få gå utomhus försvinner och han blir en lugn och harmonisk katt istället.
Fungerar inte detta så får jag försöka hitta någon som bor mitt ute på landet långt från närmsta bilväg och inga speciella grannar i närheten så kan det kanske funka.
 
Jag hann iväg en sväng hemifrån runt lunch idag. Planen var att åka till IKEA och köpa en packning heldräkt-när-det-äts som ni som har barn nog har sett. ;)
En haklapp skyddar ganska bra, men kläderna blir fläckiga ändå!
Vi kör mycket ljusa plagg och jag vill inte behöva kasta alla bara för att det kommer fläckar som envist inte går bort.
Köpte även en ny, större förvaringsburk till napparna. Återkommer med bild om någon är intresserad.

Var inne på H&M och letade efter en mössa till mini men den finns nog bara på nätet så får göra en beställning där.
Till mig själv köpte jag faktiskt ett brett pannband för en femtiolapp inne på Intersport. Måste vara ordentligt redo inför kyliga dagar nu när hösten kommer. :)
 
Bomässan pågår inne på Saab Arena nu i helgen. Är sugen att åka dit och titta i morgon men jag frågade grannen som var där igår och han var tveksam till att rekommendera ett besök. ;)
#1 - - Caroline:

Va tråkigt att Loo flyttar :(
Men bra att inte vara ego vid ett sånt tillfälle där man märker att katten visar att den känner missnöje <3

Hoppas att det blir bra! <3

#2 - - Victoria:

Tråkigt att Loo måste flytta, men hoppas han mår bättre hos kollegan.
Vi var till bomässan och det var i princip samma saker som förra året om du gick på den?
Visst kan man få bra erbjudanden om man ska göra vissa saker inom en viss tid.

Till top