Lugn måndag

Today / Permalink / 0
Idag har vi storstädat huset. Så skönt att få det gjort även om jag gärna hade haft någon som gjort det åt oss (+ bytt sängkläder i sängen, hårat av alla gardiner och tvättat allt i tvättkorgarna...) men man kan inte få allt. ;)
 
Efter storstädningen åkte vi ner mot stan men jag förstod inte varför jag åkte den vägen för vi skulle ju till Blomsterlandet men då insåg jag ju när jag nästan var i Tornby att vi skulle ju tanka. Doh!
Så det blev en rejäl omväg.

Först till Blomsterlandet för att handla lite blommor till framsidan nu när hösten är på ingång. :)
Det blev dyrare än vad jag trodde för de var ju sämst på att skylta erbjudanden vid blommorna (det var skyltat fel på flera) men jag orkade inte tjafsa så gick ut till bilen.
Då åkte vi till Bauhaus där mannen gick in för att leta efter någon speciell nyans av färg som jag inte riktigt hänger med på... ^^

Sen iväg och posta några brev (åh vad jag längtar tills jag får svar på dem! :D ) och sen tanka och till sist till Maxi för att handla lite inför morgondagens tacos!
Kom hem med lite annat än det jag skulle ha men så blir det när man går själv och handlar. Sådär när man har tid att kika på allt. ;) Mannen och barn satt kvar i bilen på parkeringen.
 
Ikväll har jag bakat morotskaka. Det skulle bli två stycken men det blev visst tre så en till varje kattvakt (grannen har passat de två vi har haft hemma i helgen och min kollega har haft Loo hos sig i snart två veckor) och så blev det en till oss då! ^^
 
I morgon skulle vi på fika hos Elin och Maja men det blev ändrat så jag kanske ska ta tag i att plantera alla blomlökar jag samlat på mig senaste tiden? Duscha några dammiga växter? Plantera om några pelargonsticklingar? Plantera höstkrukan på framsidan? :)
Till top