Mannen tillbaka på jobbet

Osorterat / Permalink / 0
Idag var mannens första dag på jobbet. Jag gråter inombords. Så skönt det har varit att umgåtts tillsammans i fem veckor och nu är det slut. :(
 
Vaknade tidigt i morse av att mannens mobil ringde, han hade visst ställt den på ringning kvart över fyra för att gå upp och kolla på blodmånen. Jag gick också upp och kikade men såg inte så mycket av den då den gömde sig bakom några trädtoppar. Men jag har sett en tidigare, då bodde jag hemma och vi bodde i lägenhet på femte våningen, då såg man bra!
Hade svårt att somna om sen och vaknade strax efter sju av hantverkaren som stod och bankade precis utanför vårt sovrum. Måste ha varit riktigt trött för annars brukar jag höra när han parkerar bilen utanför men nu hade han lyckats smita genom halva huset innan jag märkte det. ;)
 
 
Vid ett var vi hemma hos Emma och Ben på mammafika med några ur mammagruppen och en till som fick barn några dagar innan vår mammagrupps barn kom (våra barn är födda mellan 16 januari och 2 februari så hon och hennes dotter tillhör mammagruppen som är med barnen som föddes strax innan våra).
Mycket trevligt och kul att se alla igen, det var några veckor sen sist för vår del med flera av dem. Vi har ju hittat på en hel del annat nu med tanke på att mannen haft semester.
Efteråt följde Hanna och Sigrid hem till oss och hämtade några Nestlé klämpåsar som de fick av oss för att kunna samla ihop 20 stycken så de kan få en kylväska och lite annat som man kan få genom att skicka in streckkoder. :)
 
Efter lite påfyllning av mat tog vi sen bilen bort till Tornby. Först in på Plantagen för att köpa en själkavskärare och sen in på Rusta för att kolla på mattan jag bloggade om tidigare idag och japp - den hade gärna fått vara dubbelt så stor! Pluttliten. :(
Hittade däremot en matta i samma mönster som var större som nog passar bra ute i uterummet sen, får se hur allt ser ut när det är klart. :)
Sen flyttade vi bilen till IKEA parkeringen och gick till Biltema och köpte ett pack med LED cykellampor. Hade tänkt köpa två stycken av fram och bak men börjar med en. Återkommer med hur det blir på barnvagnen!
Sist ut blev en sväng inne på Åhléns som har så mycket fint. Skulle kunna köpa allt! Allt allt allt! Kikade lite på sittpuffen jag visade i morse också. Grå, snälla gör den i grått!
 
Mannen sover borta med jobbet idag så det är jag och mini som umgås ikväll. Han har somnat för natten och jag har plockat en del här hemma så nu intar jag nog soffan med en kopp te! :)
Till top