Pinchos!

Today / Permalink / 0
I måndags kom hantverkarna och började på riktigt hos oss. Äntligen!
Deras tidigare arbete har dragit ut på tiden så vi som trodde att de skulle vara här första veckorna av mannens semester hade ju iväg katterna till kattvakter och så vidare men bättre sent än aldrig. ;)

Mannen hjälper till väldigt mycket med att gräva bort jord, gräva hål för plintar, bära grus för dränering genom huset och liknande så det går snabbare och så blir det lite billigare på så sätt. Många bäckar små.
 
Jag hade bokat bord på omtalade Pinchos i stan på eftermiddagen och vilken höjdare!
Mini somnade i vagnen strax innan vi gick in på restaurangen och vaknade ganska precis när vi ätit klart. Tack fina prins, att mamma och pappa fick äta i lugn och ro. <3
Jag åt sötpotatispommes, kycklingspett, minihamburgare, vitlöksbröd, ostbollar och focaccia (heeej kolhydrater, hahaha) och jag kan tänkta mig beställa allt igen förutom hamburgaren som hade torrt tråkigt bröd och hälften flöt ut när man försökte bita i den (den är så liten att det är drygt två tuggor).
Som vi kan rekommendera restaurangen! Åh!
Det roliga med det är ju att allt beställs via deras app. Man får notiser när sakerna är klara att hämtas och så vidare. Riktigt roligt!
Det är typ jämt fullbokat där så man måste boka ungefär en vecka i förväg så ni vet. :)
 
I tisdags var vi iväg till Elin och Maja och spanade in hur långt de kommit i renoveringen med deras hus. Så fint det kommer bli!
Vi själva var ju i samma situation för två år sen men de gör allt i en snabbare takt. :)
Vi blev bjudna på en underbar äppelpaj och god fika och Maja fick lite födelsedagspresenter av oss, en rosa luftballong bland annat. :)
 
 
Igår mötte vi upp Elin och Maja för en sväng på stan för att slippa sitta hemma i allt bankande (hantverkarna som fixar alltså) och det blev riktigt mysigt. :)
Jag fick mitt batteri på min klocka bytt på nolltid, hittade en tröja till mini jag velat ha länge som jag inte hittat, barnvagnsreflexer i svart från Brands for Kids och lite saker från Lagerhaus.
Vi lunchade på McDonalds och det är ju lite roligt eftersom vi båda jobbar på samma donken när vi inte är mammalediga. ;) Perfekt ställe för barnen att kunna äta sin mat på också. Bra barnstolar, micron är enkel att använda (det vill säga man måste inte fråga om att få låna en som står bakom kulisserna) och så. :)

På vägen hem stannade jag till vid Postnords företagscenter och försökte kolla på ett paket som de skulle levererat till mig men som jag måste boka utkörning till men jag var ju sååå otålig att jag gärna hämtade den själv (hämtar nästan alla stora paket från Zooplus själv så slipper man vara hemma hela dagen de ska komma med paketen) men det var alldeles för stort för att få plats i bilen när jag hade barn och barnvagn med så åkte hem och lämnade dem och sen tillbaka och fick med mig paketet när jag fällt sätena bak.
Ni som har mig på instagram har resan sett vad det var i paketet, jag ska försöka fota lite bättre bilder. ^^
 
Idag är det dags för ett besök på BVC och sen är planen att åka och (förhoppningsvis) köpa en vattenkokare (vi måste bara fastna för den designmässigt också) och cypresser till häcken på framsidan.
Ska även försöka springa in på H&M på Ikano och Biltema. :)
Hantverkarna är inte här just nu då regnet öser ner. Så typiskt! Kunde det inte vara fint väder nu så uterummet kan bli klart någon gång?!
Till top