Provkörning av BMW

Bimmers, Today / Permalink / 0
I torsdags var vi på BVC på förmiddagen, herrn är 70,5 cm lång och väger 8930 gram. Jag hade trott stenhårt på att han skulle vara över nio kilo men inte då. Det är han säkert just nu två dagar senare. ;)
Han följer sina kurvor jättefint och beräknas väga 10,5 kg på sin ettårsdag (som är om mindre än fyra månader, gaaah!).
 
Efteråt åkte vi till Netonnet och lyckades faktiskt att fastna för två vattenkokare de hade hemma. Dock har de ju inga utställningsexemplar och vi fick inte öppna förpackningarna för att titta enligt en i personalen som stod bredvid och packade upp andra varor. Hon hälsade att vi får lämna tillbaka vattenkokaren under öppet köp tiden ifall vi ville packa upp och glo på den.
Men jaha? Jag och mannen stod och tittade på varandra och skakade på våra huvuden. Det kan bli många vändor fram och tillbaka...
Vi hade två egentliga krav, att den inte skulle vara i plast och att locket ska kunna öppnas med en knapp på handtaget så det går att fylla på den med vatten genom att bara hålla den i en hand (och kanske hålla mini på höften och då är den andra handen upptagen).
Det var väldigt svårt att försöka se på förpackningarna om de hade såna knappar och tjejen som stod bredvid insåg själv hur löjligt det var och packade faktiskt själv upp just de två vi fastnade för på förpackningen och vi köpte en av dem.
Var det så svårt eller? ;)
 
Sen åkte vi till Blomsterlandet och köpte hem sju cypresser som nu förhoppningsvis kan klara sig som häck på vår framsida. Ska planteras i morgon.
 
 
Igår flydde jag och mini till Ikano och mötte upp Martina och Jakob. :)
Tänka sig, att igår för exakt åtta månader sen låg jag och Martina i varsitt rum bredvid varandra på förlossningen på US här i Linköping och födde varsin son med 16 minuters mellanrum och så hittade vi varandra via instagram. Så knäppt egentligen! :)
Vi gick runt lite i affärerna och åt lunch på Sannes innan vi gick och handlade lite på Maxi (som jag även besökte tidigt på morgonen för att köpa tårta till mannen som fyllde år).
 
Idag var vi iväg till Proauto (tidigare Autopartner som för ett år sen bytte namn till Björkmans och som nu bytt namn igen...) och provkörde en 2016 års modell av X1 som inte ens lanserats än(!) och efter det en 320D.
Första gången jag körde automat. Det kan jag definitivt tänka mig att köra i framtiden. ;)
Ska bara lära mig att glömma bort vänsterfoten när jag kör... (Skulle parkera ena bilen och av ren vana skulle jag krypköra genom att hålla ner kopplingen lite men det gick ju inte utan det blev ju tvärstopp. HAHA).
Jag kan absoluuut tänka mig att ha en X1 (320n också för den delen ;) ). Den var så najs!!
528.400 kr kostar just den vi körde idag. Sponsring någon? xD
 
 
Min pappa och tant var även förbi då de varit nere med en husbil och campat runt Borås och på väg hem till Stockholm så är det ju perfekt att stanna hos oss (som bor nära E4:an och allt) och så ville de väl titta till mini lite också. ;)
Till top