Växjö

Today / Permalink / 0
I fredags åkte vi till Växjö för att bo hos mannens bror med fru, H och L. :) Sist vi var där var ungefär ett år sen så det var verkligen på tiden tycker jag! :)

Vi åkte hemifrån strax efter nio på morgonen och i höjd med Mjölby inser mannen att vi glömt all öl som vi specialbeställt till mannens bror (gick bara att beställa till Systembolag i Stockholm, Östergötland och Gotland - knäppt!) så det var bara att vända tillbaka, packa in de igen och sen söderut än en gång.

Innan hade vi planerat att stanna i Jönköping för jag ville gå lite där. Vi åker ofta förbi Jönköping men inte sett mer än Statoil, Ingo, Burger King och Max. ;)
A6 har jag hört många nämna i många år och det kanske inte är det roligaste alternativet för att se stan men vi börjar så. Vi lär köra förbi där fler gånger.
Vi gick runt på A6 ett tag innan vi åkte vidare.
 
Framme i Växjö någon timme innan mannens bror slutade jobbet så vi gick runt lite på stan och köpte en present till dem (jättefint Mateusfat!) och en blomma och så sprang jag in på Hemmakväll och köpte de omtalade Nötkrämkulorna. :)
 
Vi mötte upp mannens bror utanför deras port och lastade upp all packning in i lägenheten (det var betyyydligt mindre packning den här gången jämfört med när vi var i Stockholm förra helgen ;) ) men när man har barnvagn med så känns det som att det är mycket packning för att det tar mycket plats.
 
På kvällen var vi ute på en typ tapasrestaurang som hette Izakaya Moshi och där testade jag sushi för första gången!
Helt okej och jag testar gärna igen! Problemet var bara att jag glömt hur man äter med pinnar (kunde det asbra för 15 år sen) och att sushin var så färsk (görs på beställning) att de föll ihop.
 
På lördagen åkte vi ut till GrandSamarknad och gick runt lite.
Det är ju samma butiker överallt men den här gallerian var ganska ny och väldigt fräsh!
Jag köpte bara en keps åt mini inne på H&M, en elefantöra (en grön växt för er som inte vet vad det är :) ) och sen fikade alla vi på Espresso House. :) Varsin chailatte, kyckling Hicory bagel och morotsmuffins är min och mannens standard på Espreso House. ;)

På kvällen kom lite släkt till min svägerska (säger man va? :D ) och firade att de fyllt år så det bjöds på grillat med goda tillbehör (sååå gott!) och mycket prat. :)

Mini sov fredag-lördag 00-10:10 (han somnade vid 21-tiden men vaknade vid 22:30 igen) och lördag-söndag 22-07:45. :) Ganska ok när man sover borta tycker jag. ;)
 
Igår var det dags att åka hem igen efter en redig frukost och H och L följde med oss till Jönköping där vi alla gick in på IKEA för jag skulle köpa två mangelkorgar att ha tvätt i men de finns inte i Linköping(!) så därför ville jag stanna där men det blev ett ganska långt besök och tänk er en söndag på IKEA, vi var ju inte ensamma om vi säger så.
Restaurangen var ett enda kaos och försöka få i mini mat där var ju inte det lättaste när han slängde sig fram och tillbaka i matstolen för att titta sig omkring.
Jag hittade i alla fall mina mangelkorgar, en fotoram och ett par gardiner till vardagsrummet. :)
Sen sa vi hejdå innan jag styrde bilen i ösregnet mot Linköping.
 
Myspys i sängen i går morse innan de andra vaknade | Elefantöron, 69 kr på ICA Maxi!
 
Till top